TDC-nedbrud skyldtes opdatering af netværk: Problemet "skulle gerne være løst nu"

Det var angiveligt en opdatering af TDC's netværk, der mandag formiddag var skyld i, at kunder ikke kunne foretage eller modtage opkald. Ifølge selskabet burde problemet være løst nu.

Artikel top billede

(Foto: TDC)

Borgere med et mobilabonnement fra TDC kunne mandag formiddag hverken modtage eller foretage opkald.

Det var derved heller ikke muligt at ringe til akuttelefonen eller 112 for de kunder.

Men det problem ser ud til at være løst nu.

"Den generelle fejl er lokaliseret og skulle gerne være løst," oplyser TDC på sin hjemmeside.

TDC, der blandt andet står bag mobilselskaberne TDC Erhverv, Telmore, Yousee, Relatel og Eesy, kaldte det mandag formiddag for en generel fejl på telefonsystemet.

Nu oplyser selskabet til TV 2, at nedbruddet skyldtes en opdatering af netværket.

Driftsforstyrrelserne varede i 2,5 timer og påvirkede omkring 80 procent af alle opkald. Systemerne var igen oppe at køre klokken 13.40, oplyser Jonas Sunn Torp, kommunikationschef i TDC til TV 2.

TDC er landets største mobiludbyder med omkring 2,8 millioner kunder, der har et abonnement via en af TDC's datterselskaber, der i dag er samlet under selskabet Nuuday.

Nuuday var en del af TDC Group indtil sidste år, hvor selskabet blev opdelt i henholdsvis TDC Net og Nuuday.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Conscia

    Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

    Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

    En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

    Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

    Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

    Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

    Lars Jacobsen

    Chefredaktør på Computerworld

    Se alle Lars's artikler her

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S