TDC-nedbrud skyldtes opdatering af netværk: Problemet "skulle gerne være løst nu"

Det var angiveligt en opdatering af TDC's netværk, der mandag formiddag var skyld i, at kunder ikke kunne foretage eller modtage opkald. Ifølge selskabet burde problemet være løst nu.

Artikel top billede

(Foto: TDC)

Borgere med et mobilabonnement fra TDC kunne mandag formiddag hverken modtage eller foretage opkald.

Det var derved heller ikke muligt at ringe til akuttelefonen eller 112 for de kunder.

Men det problem ser ud til at være løst nu.

"Den generelle fejl er lokaliseret og skulle gerne være løst," oplyser TDC på sin hjemmeside.

TDC, der blandt andet står bag mobilselskaberne TDC Erhverv, Telmore, Yousee, Relatel og Eesy, kaldte det mandag formiddag for en generel fejl på telefonsystemet.

Nu oplyser selskabet til TV 2, at nedbruddet skyldtes en opdatering af netværket.

Driftsforstyrrelserne varede i 2,5 timer og påvirkede omkring 80 procent af alle opkald. Systemerne var igen oppe at køre klokken 13.40, oplyser Jonas Sunn Torp, kommunikationschef i TDC til TV 2.

TDC er landets største mobiludbyder med omkring 2,8 millioner kunder, der har et abonnement via en af TDC's datterselskaber, der i dag er samlet under selskabet Nuuday.

Nuuday var en del af TDC Group indtil sidste år, hvor selskabet blev opdelt i henholdsvis TDC Net og Nuuday.

Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

It-løsninger | København V

Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

27. maj 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

Laura Bøjer

Netip A/S

Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

Jeanette Kristiansen

Circle Of Bytes ApS

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job