Artikel top billede

(Foto: Nordea)

Nordea ramt af kæmpe it-nedbrud: Kunder kan ikke betale med kort eller logge på mobilbank

Nordea oplyser, at it-nedbruddet ikke er relateret til et DDOS-angreb eller eksterne faktorer.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Nordea har ikke overblik over, hvor mange kunder der er berørte af nedbruddet
  • "Vi arbejder på højtryk for at få alt op at køre igen"
313
1:45 min
Nordens største bank, Nordea, er her til morgen og formiddag ramt af et omfattende it-nedbrud, der påvirker en lang række kunder.

It-nedbruddet skyldes en intern systemfejl, der betyder, at flere kunder oplever problemer med at logge på mobil- og netbank, ligesom mange lige nu ikke kan betale med fysiske kort eller foretage online-betalinger.

Det bekræfter Nordea, der i Danmark har over to millioner kunder, over for Computerworld.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny app på vej til danskerne: Regeringen tager første skridt mod ny digital tegnebog

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Microsofts Satya Nadella: AI baner vejen for at samle Word, Excel og PowerPoint i ét program

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Europæisk alternativ til Microsoft 365 oplever enorm interesse: Donald Trump og JD Vance giver det kæmpe boost

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

It-system til kontrol af landbrugets kvælstof-udledning kommer til at koste mere end 200 millioner kroner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Han er CISO for over 300.000 ansatte: Nu kommer han med kras kritik af SaaS-leverandører og cloud