Microsoft AI-tjeneste Copilot er over det seneste døgn blevet plaget af udfald hos brugerne.
Fejlen, som synes alene at berøre brugere på tværs af Europa, opstår ved at tjenesten giver svar som "Sorry, I wasn’t able to respond to that. Is there something else I can help with?" eller at visse af tjenestens kun fungerer pletvist.
Det skriver sikkerhedsmediet Bleeping Computer, som noterer, at adgangen til flere af tjenestens sider såsom copilot.cloud.microsoft, m365.cloud.microsoft samt Copilot-knappen i Microsoft Edge browseren driller.
Microsoft anerkender fejlen og oplyser på den social nyhedsplatform X, at man har identificeret, hvad det er, der forårsager de tekniske udfald i Microsofts AI-tjeneste.
Fejlen blev identificeret som et skaleringsproblem forårsaget af uventet høj efterspørgsel på tjenesten. Det blev adresseret med en manuel skalering af tjenesten.
Efter seks timers udfald blev tjenesten fuldt reetableret.
"Vi har med held rullet politikken tilbage i alle de berørte miljøer, og vores telemetri bekræfter, at overbelastningen er fuldt ud aflastet," lyder beskeden.