Torsdagens aviser om it

TDC vil vinde 3G-markedet med musik. Slagsmål om .eu-domæner på vej. Ny direktør skal sætte fart på Schultz Grafisk. Udlandseventyr koster dyrt for bilsalg over nettet. Spilbranchen: Højteknologifonden glemmer de kreative virksomheder.

TDC vil vinde 3G-markedet med musik

TDC vil fra foråret vinde flere 3G-kunder med et stort fremstød på musik via mobiltelefonen, som ellers har været konkurrenten 3's store satsningsområde. Musikken er sammen med sport og spil de tre indholdstjenester, TDC vil gå ud med på 3G-nettet, som siden lanceringen i oktober har fået kunderne til at hente 50 procent flere data med mobiltelefonen. TDC Musik er i forvejen danskernes foretrukne sted at downloade musik via internettet. (Børsen)

Slagsmål om .eu-domæner på vej

Der er lagt til tusindvis af årelange slagsmål om rettighederne til de nye internetdomæner med endelsen .eu, som mange store europæiske virksomheder sandsynligvis allerede har tabt retten til. Den første registrering åbnede 7. december, og frem til 7. februar kan virksomheder med registrerede varemærker søge om domæner. Den første dag blev der sendt 101.000 ansøgninger til EURid, den fælles europæiske registreringsmyndighed, og danske Speednames modtager hver dag 1.000 nye ansøgninger. (Børsen)

Ny direktør skal sætte fart på Schultz Grafisk

Peter Vammen skal som ny direktør i kommunikationshuset Schultz Grafisk skabe vækst, efter ledelsen købte datterselskabet Schultz IT ud for nogle uger siden. Schultz Grafisk vil fortsat levere it-løsninger, der gør kundernes produktdata tilgængelige på print eller på nettet. (Børsen)

Udlandseventyr koster dyrt for bilsalg over nettet

Bilauktionshuset Autocom kommer i det næste regnskab ud med et underskud på 371.000 kroner, efter selskabet har brugt mange penge på at ekspandere til fem nye lande. Internetfirmaet med 45 ansatte hjælper forbrugere med at finde den rette forhandler og har netop skilt forretningsdelen Bilpriser.dk ud i et selvstændigt selskab. (Børsen)

Spilbranchen: Højteknologifonden glemmer de kreative virksomheder
Selvom spilmarkedet boomer og spilproducenterne mangler penge, er det store veletablerede selskaber som Microsoft, Coloplast og Mærsk Olie og Gas, der løber med uddelingerne fra Højteknologifonden. Det undrer man sig over i spilbranchen. Markedet for spilsoftware i Danmark er alene i år vokset med 20 procent, eller 1,4 milliarder kroner. (Politiken)

Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

It-løsninger | København V

Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

27. maj 2026 | Gratis deltagelse

Capgemini Danmark A/S

Salesforce CTO - Nordics (Denmark)

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Cyberdivisionen søger leder af logistikelement i Vordingborg

Region Sjælland

Navnenyt fra it-Danmark

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S