Certificeringer som Gold Certified Partner og Microsoft Small Business Specialist bliver smidt på bordet, når web-butikken Shg.dk skal kapre nye erhvervskunder.
- Når potentielle kunder spørger "nå, hvad kan i så, som vores nuværende leverandør ikke kan," så fremhæver vi vores certificeringer, fortæller Thomas Falborg, administrerende direktør, Shg.dk.
Udover firmacertificeringerne er godt hver anden af Shg-dks 31 ansatte også certificeret på en eller anden facon.
- Også det kan bruges som salgsargument overfor både erhvervs- og andre kunder, siger Thomas Falborg.
Shg.dk har som ambition at øge salget af hardware til erhvervslivet, og det er især der, de fine certificeringer bliver trukket frem og pudset af.
Overskud faldt
Shg.dks omsætning gik frem med godt 20 millioner kroner, men alligevel faldt resultatet før skat med en god halv million kroner.
- Vi har indført et nyt lagersystem med pda'er og håndscannere, og det sammen med en sløv start i vores norske datterselskab er de primære årsager til, at indtjeningen faldt, siger Thomas Falborg.
Nu kører selskabet i Norge (Shg.no) og er oven i købet blevet udnævnt til Norges billigste webbutik i tredje og fjerde kvartal 2005.
Konkurrencen mærker webbutikken især fra Express Delivery (et Midt Data-selskab) og Getmore.
Forventningerne til indeværende år er at fortsætte væksten, og det gælder også indtjeningen i år.
- Vi skulle gerne nå knap 300 millioner i omsætning og lave små fem millioner kroner før skat, siger Thomas Falborg.