Telmore-vækst stilner af under TDC's vinger

Mobilselskabet Telmore fortsætter med at øge antallet af kunder, selvom der er langt op til den massive vækst før salget til TDC. Topchef Allan Christiansen ser dog lyst på markedet for musik og tv via 3G.

40.000 nye mobilkunder var sidste år med til at sikre fortsat vækst for mobilselskabet Telmore, selvom det er stilnet af, siden lavprisselskabet i begyndelsen af 2004 blev købt af TDC.

Telmore kan dog fortsat præsentere et overskud på mere end 20 millioner kroner. Et tal, som konkurrenterne i branchen kun kan kigge misundeligt på.

- Vi fylder meget i landskabet nu, og det gør, at vi ikke kan matche væksten for 2004 og 2005. Vi er meget tilfredse med de 40.000 nye kunder, siger administrerende direktør Allan Christiansen.

Han understreger dermed, at det ikke er TDC's ejerskab, men udviklingen på markedet, der begrænser Telmores vækst.

I alt steg Telmores omsætning med 12 procent til lidt mere end 700 millioner kroner, og det skyldes ikke kun nye kunder. De eksisterende kunder ringer samtidigt mere.

Allan Christiansen vurderer, at Telmore har 55 procent af et samlet marked på en million danskere, som har et mobilabonnement, hvor de betaler forud via nettet.

Den seneste satsning hedder 3G, hvor der i februar blev åbnet op for alle kunder, efter TDC åbnede for 3G-sluserne sidste år.

Dækningen gælder dog kun nogle få store byer, og Telmore får lige nu mindre end 50 kunder om dagen, som vælger at opgradere til næste generation af mobiltelefoni.

- Vi er meget optimistiske, det er bare ikke i 2006, det hele eksploderer. Det kommer over de næste to til fire år, siger Allan Christiansen.

Telmore arbejder på at udvikle nye tjenester, så brugerne kan høre musik og se tv på mobiltelefonen ved hjælp af den hurtige datahastighed i 3G. Der er dog langt til den simpelhed, som Telmore normalt er kendt for.

- Som forbruger er der et stykke vej til, at du simpelt kan få e-mails ned på mobiltelefonen og vedholdende vil blive ved med at betale for indhold. Vi håber at få det ud over rampen på en enkel og forståelig måde. men på den korte bane gælder det om at få folk til at bruge mobiltelefonen som en væk-fra-hjemmet-pc, siger Allan Christiansen.

Telmores omkring 550.000 kunder brugte sidste år dankortet 4,4 millioner gange til at tanke ny telefontid, og selskabet stod dermed for en fjerdedel af alle dankort-betalinger på nettet.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job
    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S