Århusianere vil sælge konkurrenternes mobilspil

Århusianske Kiloo har ansat den tidligere salgschef hos en af verdens største indholdsdistributører til mobiltelefoner. Strategien er at overtage distributionen af konkurrenternes mobilspil.

Spilfirmaet Kiloo med base i Århus vil ikke længere nøjes med at udvikle spil til mobiltelefoner, men vil fremover også tage konkurrenterne ind i varmen og hjælpe med distributionen af deres spil.

Firmaet har derfor ansat britiske Karl Woods, der senest har været salgschef for Hands-On Mobile, en af verdens største distributører af indhold til mobiltelefoner.

Dermed er Kiloos ejer og administrerende direktør, Jacob Møller, klar til i højere grad selv at stå for distributionen af de mobilspil, selskabet udvikler.

- Karl Woods har haft en ledende position hos et af de største selskaber i verden, som fokuserer på indhold til mobiltelefoner. Han har et netværk, som er usammenligneligt og kender personligt alle de ansvarlige personer, der køber indhold hos teleselskaberne. Det giver en indgangsvinkel, som vi ikke tidligere har haft, siger han.

Distributionen er i dag den allerstørste barriere for firmaer, som satser på udviklingen af mobilspil.

Af samme årsag har Kiloo solgt distributionsretten til seks til otte spil baseret på en Lego-licens til netop Hands-On Mobile.

Målet er at sælge op mod 10 millioner mobilspil. Jacob Møller vurderer, at det er 10 gange mere, end Kiloo selv ville have været i stand til at sælge, selv om det århusianske selskab har aftaler med 170 distributører og en række mobilselskaber.

- Selvfølgelig er det vigtigt, at spillene er gode, men jeg har fundet ud af, at de personlige relationer til mobilselskaberne er alfa og omega. Hidtil har vi ikke haft den store succes med at nå ind til operatørerne, men det kommer til at ændre sig nu, når vi har en mand, der er gode venner med de mennesker, der køber indholdet, siger Jacob Møller.

Kiloo vil ikke kun stå for distributionen af egne spil, men er også klar til at distribuere andre spiludvikleres mobilspil, heriblandt også danske konkurrenters.

Det selvfinansierende selskab har 12 til 15 ansatte, og Lego-aftalen er den største satsning i firmaets historie.

Det første Lego-spil, Lego Bricks, bliver sat til salg gennem Hands-On Mobile om få dage. Herefter følger det næste spil til efteråret.

Event: Cyber Security Festival 2025

Sikkerhed | København

Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil