Da IBM sidste år købte portalhuset Bowstreet, fik danske IT Factory helt ekstraordinært en appelsin i turbanen.
Det danske selskab havde som den førende partner
i Europa arbejdet med Bowstreets teknologi gennem
flere år og integreret denne i en række af deres egne løsninger.
Nu sender IBM den næste version af Websphere på gaden og denne gang integreret med Bowstreets teknologi, hvilket ikke kommer til at gå stille af. Der bliver tale om events kloden rundt, og IBM’s Websphere-specialister vil verden over fortælle lokale partnere om de nye muligheder for integration ved hjælp af Websphere. Og hver gang der bliver afholdt et seminar eller en Webshpere-konference, vil danske IT Factory bogstavelig talt være med i billedet.
– Vi er global partner for IBM’s lancering af Websphere, hvilket betyder, at vi vil blive eksponeret på alle IBM-events, lige fra rygsække til nøgleringe, siger administrerende direktør Stein Bagger, IT Factory.
Løsninger parat
I Skandinavien, Holland og en række andre nordeuropæiske lande vil det desuden være IT Factory, der afholder launcharrangementerne.
Hertil kommer, at IT Factory arbejder tæt sammen med IBM’s markedsføringsmaskine og løbende er i dialog med IBM’s eksperter på Bowstreet-teknologi.
– Vi er blandt de få firmaer, der reelt har løsninger parat til de nye muligheder, hvilket placerer os i en helt unik situation. Hertil kommer, at denne lancering giver os mulighed for at få synlighed over for large accounts, som vi måske ellers ikke havde nået så hurtigt, siger Stein Bagger.
IT Factory har blandt andet forhandleraftaler med IBM, der sælger selskabets portalløsninger, og direktøren peger på, at aftalen med IBM formentlig skyldes, at IT Factorys dedikerede strategi på portalløsninger til Web sphere falder godt i tråd med IBM’s egen webintegrationsstrategi.
Mange penge
Stein Bagger vil ikke præcist oplyse om, hvor mange penge IT Factory har postet i at blive global launch-partner, men medgiver dog, at det er en del over meget.
– I år har vi sat rigtig mange penge af på vores markedsføringsbudget, så jeg vil tro, at denne ‘launch’ vil tage cirka 10 procent af budgettet, siger han.
Stein Bagger er dog overbevist om, at det er satsningen værd.
– Det er med til at cementere, at vi er på landkortet, og at vi har en position inden for portalteknologi, siger han.