Dansk firma bruger Skype til call-center

Det danske rejseforsikringsselskab IHI har implementeret Skype-løsning, der gør det billigere for agenter og kunder at ringe ind og tegne forsikringer.

Axcess har som nogle af de første i Danmark, installeret en løsning, hvor Cisco Call Manager er integreret med gratis internettelefoni via Skype. Der sker hos den danske rejseforsikringsvirksomhed IHI.

Store besparelser

Normalt er Skype en enbrugerklient, men Axcess har implementeret Skype på en partitioneret server, hvorved det er muligt at betjene seks samtaler samtidig.

Axcess har desuden integreret Skype-løsningen med den Call Manager-løsning, som IHI normalt bruger som omstillingsbord, så kunder og agenter rundt om i verden kan klikke sig ind via IHI's hjemmeside og starte gratis Skype-samtaler med IHI i Danmark.

– Der er store besparelser forbundet med denne integration mellem Skype og Call Manager. Hvis en kunde i eksempelvis Australien gerne vil købe en IHI forsikring, har vores australske samarbejdspartner førhen ringet for adskillige kroner i minuttet til vores hovedkontor for at gennemføre salget, siger projektleder i IHI Jakob Schmidt Sørensen.

- Dette kan vi nu gøre både nemmere og ikke mindst helt gratis ved at benytte linket på vores hjemmeside, siger han.

Spændende udfordring

For Axcess er den nye Skype-løsning ikke åbningen til et nyt forretningsmæssigt Nirvana, fortæller administrerende direktør Stig Abildsø.

Det skyldes blandt andet, at man ikke kan kvalitetssikre opkaldene gennem Skype.

– Når vi leverer IP-løsninger, så er det afgørende at kunne levere quality of service, og det kan man ikke med Skype, men når kunden beder os om at implementere det, så er det da en spændende udfordring at tage op, men det vil ikke være sådan, at vi fremover vil satse på at levere Skype-services, siger Stig Abilds.

Skype og Call Manager bruger to forskellige standarder for Voip, hvilket betyder, at de ikke kan integreres uden en gateway, der konverterer lyden fra det ene system til det andet.

Samtidig er gatewayen, der også er udviklet af Axcess, ansvarlig for at opsætte og nedtage kald på begge systemer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere


Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere






White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis