Dating-mastodont taber domænekamp

Striden om domænenavnet dating2.dk er nu afgjort til fordel for datingsitet I’m dating too. Freeway, der driver Dating.dk, ejer ikke selve ordet dating, der er almindeligt anvendt, lyder begrundelsen fra klagenævnet.

Freeway ApS, der ejer Dating.dk, trak 17. februar 2006 det nyetablerede datingsite I'm dating too i Klagenævnet for Domænenavne.

Sagen er netop blevet afgjort, og dating-giganten Freeways krav om sletning af domænenavnet dating2.dk blev afvist.

Talsmand for I'm dating too, Janus Hansen, mener, at sagen kan gå hen og danne præcedens.

Nævnet valgte at afvise Freeways krav om at få slettet domænenavnet dating2.dk med den begrundelse, at dating er et almindeligt anvendt ord for det at holde stævnemøde, også i Danmark, og derfor kan man ikke få patent på ordet.

Totallet gør forskellen

Freeways varemærke består, ifølge nævnet, af ”dating.dk” i sin rene form.

- Tilføjelse af totallet medfører således en reel adskillelse, lyder det i klagenævnets begrundelse.

Janus Hansen undrer sig over, at det har taget så lang tid at behandle sagen, men er i øvrigt begejstret for afgørelsen.

- Det betyder, at vi kan komme videre. Vi har ligget lidt stille på grund af sagen, så næste skridt er at komme godt i gang, siger han.

- Vi vil ganske snart gå ind og lægge en anden hjemmeside på. Og så vil vi gå ud og forsøge at samarbejde med nogle af de andre små på markedet, oplyser Janus Hansen.

Der er dog noget vej op til Dating.dk, der med mere end 600.000 brugere er Danmarks største dating-site.

Janus Hansen har ikke umiddelbart nogen tal for, hvor mange, der benytter sig af I’m dating too.

- Men der dumper løbende nogle ind, siger han.

På spørgsmålet om, hvorvidt I’m dating too kan lokkes til at sælge deres nyvundne domæne til Freeway, svarer Janus Hansen, at alt jo kan købes for de rigtige penge

- Men planen var ikke at købe domænet for at sælge det og tjene penge på det, uddyber han.

Læses lige nu

    Annonceindlæg tema

    Forsvar & beredskab

    Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird