Oracle: En halv sejr for de åbne standarder

Ifølge Oracle er det en halv sejr for de åbne standarder, at et udvalg under Dansk Standard ikke giver fuld opbakning til OOXML.

Oracle glæder sig over den indstilling, som medlemmerne af et udvalg under Dansk Standard, er kommet med.

I indstillingen er der ikke fuld opbakning til OOXML i den nuværende form, og det opfatter Oracle som en halv sejr for åbne standarder.

"I processen har vi fået dokumenteret en række tekniske forhold, der hindrer interoperabilitet. Disse forhold er så mange og af en sådan karakter, at ISO efter vores opfattelse er nødt til at adressere dem, inden OOXML gøres til en åben standard," siger Oracle-direktør Thomas Gregers Honoré.

Han mener, at OOXML lader meget tilbage at ønske.

"Når vi taler om interoperabilitet, så hæfter vi os også ved, at der meget bredt fra brugerside er udtrykt bekymring og, at de meget tydeligt siger, at OOXML lader meget tilbage at ønske - at den med hensyn til interoperabilitet bør forbedres her og nu."




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere