Telmore-stifteren Frank Rasmussens nye mobilselskab, Bibob, kom efter mandens egen mening godt fra start.
Ved slutningen af lanceringsdagen, mandag, havde det meget omtalte tele-projekt nemlig opnået 5.000 betalende kunder.
"Det er folk, der har haft deres kort fremme og sagt, at de vil være kunde, så den kommercielle del af det var en forrygende succes," lyder det fra Frank Rasmussen, der tidligere har stået i spidsen for Telmore.
Han ønsker ikke at afsløre, hvad målet er på sigt rent kundemæssigt.
"Vi tror ikke på mirakler, men på, at vi skal kæmpe om territoriet og hver eneste kunde. Succeskriteriet for os er, at vi er i stand til det," siger Frank Rasmussen.
Tekniske problemer ved start
Alt var dog ikke en dans på mobiltelefoner på dag ét.
Der opstod hurtigt problemer, fordi for mange forsøgte at oprette sig som kunde på samme tid.
"På et tidspunkt havde vi 4.000 samtidige kunder, der forsøgte at tilmelde sig, og det kunne vi simpelthen ikke håndtere. Det er ikke tilfredsstillende at komme ind på en hjemmeside, der er så langsom, og det har vi så taget til efterretning og sat noget mere udstyr op," siger Frank Rasmussen.
Han mener til gengæld, at Bibobs kundeservice klarede opgaven til topkarakter.
"Den gennemsnitlige ventetid på vores telefoner var på fem sekunder trods tusindvis af opkald, så det er helt fantastisk flot," mener Frank Rasmussen.
Plads til effektiviseringer
Lanceringstilbuddet fra Bibob lyder på 0 kroner i abonnement, 0 kroner i opkaldsafgift, 10 øre per SMS og 1 øre per sekund tale.
Dermed er det begrænset, hvor meget Bibob rent prismæssigt kan svare igen med, hvis konkurrenterne begynder at efterligne konceptet.
Frank Rasmussen vil dog ikke afvise, at sekund-prisen kan komme ned under en øre, ligesom han peger på Bibobs egenudviklede it-systemer som et forretningsvåben.
"De systemer, som vi lægger os op er, er egenudviklede. Det er systemer, vi finpudser og bliver ved med at forbedre, og det gør altså, at vi ikke har nogen licensbetaling, som vi skal betale af på."
"I sidste ende handler det jo om, hvem der kan tjene flest penge på en kunde, der ringer for 50 kroner, og der synes vi altså, at vi står flot," lyder kommentaren fra Frank Rasmussen.