Artikel top billede

(Foto: Nokia)

Nokia-topchef: iPhone gør mig paranoid

Nokia's administrerende direktør Olli Pekka Kallasvuo sover uroligt om natten, efter Apple er gået ind på mobilmarkedet.

Computerworld News Service: Apples mål er at sælge 10 millioner iPhone inden udgange af 2008, og betydningen af selskabets tilstedværelse skal ikke undervurderes.

Sådan lyder det fra Olli Pekka Kallasvuo, koncernchef i Nokia.

Han bedyrer, at Nokia vil forske mere for at bekæmpe truslen fra Apple, ligesom selskabet vil se nærmere på BlackBerry-serien.

Motorola's chef Ed Zander har et noget andet syn på, hvordan iPhone skal tackles. I september måned sagde han, at Motorola vil vedblive med at være kedsommeligt udholdende.

Nokias nettoindtjening steg i tredje kvartal, hvor selskabets sendte flere telefoner på markedet for at kompensere for de faldende salgspriser.

Kvartalsopgørelsen, der er afsluttet 30. september, viser, at nettoindtjeningen er steget 85 procent i forhold til samme periode i 2006. Den landede på 12 milliarder kroner. Omsætningen steg 28 procent til 96 milliarder kroner. Aktieudbyttet steg med 90 procent.

Firmaet solgte 112 millioner enheder i tredje kvartal, hvilket er en stigning på 26 procent i forhold til samme periode i 2006. Nokia anslår, at selskabets andel af mobiltelefonmarkedet udgør 39 procent.

Oversat af Bo Madsen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere