Unge piger får musik på Messenger

New Media Days: Musik-tv fra MTV skal ind en særlig MTV-udviklet chat-klient, lyder det fra den danske del af MTV.

Musik og chat med veninderne hører så meget sammen í de helt unge poptøsers univers, at mediegiganten MTV allerede har lanceret en TMF Music Messenger.

Og nu er den samme service på vej til Danmark. Ifølge Kenneth Kristensen, channel manager i MTV Danmark sker dette i løbet af den første halvdel af 2008.

Ganske som andre af onsdagens talere har pointeret på New Media Days-konferencen i København, så bevæger de helt unge brugere sig væk fra de "gamle elektroniske medier" som blandt andet fjernsynet.

Som marketingdirektør Peter Hirshberg fra blog-søgemaskinen Technorati pegede på som den første af dagens talere, er internettet i forgrunden af de unges univers. Alle andre medier er gledet i baggrunden.

Online univers

Og dette forsøger den internationale MTV-koncern at tage højde for i en online strategi, der både inkludererer et online univers og computerspil.

Kenneth Kristensen fra MTV pegede på, at den gode gamle dagligstue er stendød. I stedet er husalteret fjernsynet flyttet ind på ungernes egne værelser. Her har det pladsen sammen med så mange andre medier. Men i forgrunden af de unges bevidsthed ligger internettet.

"Men det betyder langt fra, at de gamle medier er døde i de unges univers, pointerer Kenneth Kristensen.

Han henviser til et videoklip af popstjernen Britney Spears, der under en optræden på Video MusicAwards i år nærmest vraltede eller vaklede rundt på scenen uden at kunne finde takten.

"Dette klip havde på bare en dag 15.000 sidehenvisninger. Og det viser igen, at har man det rigtige indhold, så kan man tiltrække de unge. Men det skal være unikt indhold," siger Kenneth Kristensen. En kort pause, og så forsætter han:

YouTube dårligere kvalitet

"Selvfølgelig kan man finde det på YouTube kort efter, men det er i en væsentligt dårligere kvalitet."

På trods af MTV´s egen markedsundersøgelser viser, at de unge tenagere vender sig mod deres venner som autoriteter, mener Kenneth Kristensen, at MTV har en rolle som den, der viser vejen til det fede indhold.

Foruden MTV.dk-sitet satser MTV også på at lancere en række computerspil, der på sigt også skal finde vej til den traditionelle tv-skærm.

MTV har blandt andet spenderet 2,8 milliarder kroner på at udvikle computerspil som Guitar Hero og Rockband. Dette er sket i samarbejde med MTV's egen spilproducent Harmonix og spilgiganten Electronic Arts.

Ideen er som blandt andet på det amerikanske marked at lancere konkurrencer om, hvem der bedst til at spille spillene. Og de bedste får lov at vise sig frem på MTV på det gamle medie, fjernsynet.

På den måde forsøger MTV at binde de nye medier sammen med det gamle fjernsyn.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere