Unge piger får musik på Messenger

New Media Days: Musik-tv fra MTV skal ind en særlig MTV-udviklet chat-klient, lyder det fra den danske del af MTV.

Musik og chat med veninderne hører så meget sammen í de helt unge poptøsers univers, at mediegiganten MTV allerede har lanceret en TMF Music Messenger.

Og nu er den samme service på vej til Danmark. Ifølge Kenneth Kristensen, channel manager i MTV Danmark sker dette i løbet af den første halvdel af 2008.

Ganske som andre af onsdagens talere har pointeret på New Media Days-konferencen i København, så bevæger de helt unge brugere sig væk fra de "gamle elektroniske medier" som blandt andet fjernsynet.

Som marketingdirektør Peter Hirshberg fra blog-søgemaskinen Technorati pegede på som den første af dagens talere, er internettet i forgrunden af de unges univers. Alle andre medier er gledet i baggrunden.

Online univers

Og dette forsøger den internationale MTV-koncern at tage højde for i en online strategi, der både inkludererer et online univers og computerspil.

Kenneth Kristensen fra MTV pegede på, at den gode gamle dagligstue er stendød. I stedet er husalteret fjernsynet flyttet ind på ungernes egne værelser. Her har det pladsen sammen med så mange andre medier. Men i forgrunden af de unges bevidsthed ligger internettet.

"Men det betyder langt fra, at de gamle medier er døde i de unges univers, pointerer Kenneth Kristensen.

Han henviser til et videoklip af popstjernen Britney Spears, der under en optræden på Video MusicAwards i år nærmest vraltede eller vaklede rundt på scenen uden at kunne finde takten.

"Dette klip havde på bare en dag 15.000 sidehenvisninger. Og det viser igen, at har man det rigtige indhold, så kan man tiltrække de unge. Men det skal være unikt indhold," siger Kenneth Kristensen. En kort pause, og så forsætter han:

YouTube dårligere kvalitet

"Selvfølgelig kan man finde det på YouTube kort efter, men det er i en væsentligt dårligere kvalitet."

På trods af MTV´s egen markedsundersøgelser viser, at de unge tenagere vender sig mod deres venner som autoriteter, mener Kenneth Kristensen, at MTV har en rolle som den, der viser vejen til det fede indhold.

Foruden MTV.dk-sitet satser MTV også på at lancere en række computerspil, der på sigt også skal finde vej til den traditionelle tv-skærm.

MTV har blandt andet spenderet 2,8 milliarder kroner på at udvikle computerspil som Guitar Hero og Rockband. Dette er sket i samarbejde med MTV's egen spilproducent Harmonix og spilgiganten Electronic Arts.

Ideen er som blandt andet på det amerikanske marked at lancere konkurrencer om, hvem der bedst til at spille spillene. Og de bedste får lov at vise sig frem på MTV på det gamle medie, fjernsynet.

På den måde forsøger MTV at binde de nye medier sammen med det gamle fjernsyn.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Sikkerhed | Klampenborg

Digitaliseringen skaber muligheder – og sårbarheder. Beredskab er løsningen.

Digitalisering skaber både muligheder og sårbarheder. Hele Danmark Øver styrker virksomhedernes beredskab gennem praktiske øvelser, indsigt og samarbejde. Deltag og lær, hvordan din organisation står stærkere, når cyberangrebet rammer.

Sikkerhed | Klampenborg

Årets CISO 2025

Danmarks stærkeste program om cybersikkerhed. Mød finalisterne til Årets CISO 2025, hør aktuelle oplæg og få skarpe indsigter i sikkerhed, systemer og ledelse. Tilmeld dig og bliv opdateret på it-sikkerhed i praksis.

Andre events | København

Executive Conversations: Når geopolitisk usikkerhed udfordrer Danmarks digitale suverænitet

Geopolitisk usikkerhed og værdikonflikter mellem USA og Europa rammer nu direkte den danske it-dagsorden. Få indsigt i konsekvenserne – og hvordan du minimerer risikoen i en ny teknologisk virkelighed.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S