Julefrokost: De sjoveste var på Christiansborg

Julefrokost: Vi holder først julefrokost efter jul, fortæller Morten Kjærsgaard fra OSL. De bedste minder har han fra de julefrokosterne han var med til, da han arbejdede på Christiansborg.

Artikel top billede

"Julefrokosterne på Christiansborg var ubetinget de sjoveste, jeg har været med til," siger Morten Kjærsgaard.

Hvor og hvordan skal din virksomhed holde julefrokost i år, Morten Kærsgaard, formand for foreningen af open source-leverandører i Danmark?
"Det skal være en overraskelse for mine medarbejdere, og jeg vil ikke løfte hele sløret for hvad, der skal ske.

Jeg kan dog røbe så meget, at det bliver i Danmark, og jeg vil godt love, at det bliver helt anderledes end tidligere, og at maden bliver rigtig god.

Men medarbejderne skal ikke se frem til en vild abefest."

Hvor mange bliver I? Og er det med ægtefæller?
"Vi bliver en 7-8 stykker, og ægtefæller er ikke inviteret med."

Hvorfor har I valgt at gøre det på denne måde?
"Jeg har valgt at flytte begivenheden til starten af næste år, fordi vi har rygende travlt i december. Samtidig er december ikke ligefrem måneden, hvor man sulter efter god mad og oplevelser – der er tryk på for alle.

Derfor prøver vi noget nyt i år. Når sulten efter fest og god mad igen begynder at melde sig, slår vi til. Det bliver nok i midten af januar."

Hvilken julefrokost i firmaregi er den bedste, du har været til og hvad er dine sjoveste oplevelser?
"Jeg har tidligere arbejdet på Christiansborg og de julefrokoster, der blev holdt her, var vilde.

De forskellige partigrupper holdt hver især arrangementer og hen på aftenen mødtes folk rundt omkring i kringelkrogene på Christiansborg.

Her så man se de kendte mennesker i helt ukendte situationer.

Jeg vil dog ikke løfte sløret for hvad, der skete, men det var ubetinget de sjoveste julefrokoster, jeg har været med til," griner Morten Kjærsgaard.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. maj 2026 ansat Ida Hyllested Friis som Key Account Manager ved netIP's kontor i Thisted. Hun kommer fra en stilling som Key Account Manager hos Københavns erhvervshus. Nyt job
    Netip A/S har pr. 1. juni 2026 ansat Kristina Svingel Jeppesen som bogholder ved netIP's kontor i Thisted. Hun kommer fra en stilling som Kontorassistent hos DFI Geisler. Nyt job
    Tinne Schjoldan Gyllich, Director, CX & Services (Customer Adoption) hos TDC Erhverv, er pr. 1. juni 2026 forfremmet til Senior Director, Head of Partnerships. Tinne skal fremover især beskæftige sig med at drive strategiske partnerskaber, styrke økosystemet og skabe vækst gennem partnerbaseret omsætning. Forfremmelse
    Netip A/S har pr. 1. maj 2026 ansat Michael Schou som Operations Manager ved netIP Aalborg og Aarhus. Han kommer fra en stilling som Senior Director - Head of IT hos BDO. Han har tidligere beskæftiget sig med flere områder indenfor IT-branchen, hvor han bla. også har drevet sin egen IT-virksomhed. Nyt job

    Michael Schou

    Netip A/S