Rygte: Yahoo forhandler igen med Murdoch

En femtedel af Yahoo for hele MySpace. Sådan lyder grundlaget for de forhandlinger, som Yahoo ifølge amerikansk avis har genoptaget med medie-zaren Rupert Murdoch.

Artikel top billede

20 procent af aktierne i Yahoo i bytte for MySpace og lidt andet online forretning.

Det er dagsordenen i forhandlingerne mellem Yahoo og medieimperiet News Corp, skriver online udgaven af den ansete amerikanske erhvervsavis The Wall Street Journal.

Med en sådan alliance i baglommen vil Yahoo forsøge at forhindre Microsoft at gennemføre sit fjendtlige overtagelsesforsøg.

I de sidste dage er kampen spidset til, og alle midler er taget i brug i dramaet om magten over et af internettets ældste varemærker med millioner af brugere.

Tvivl

Mange stiller dog spørgsmål, om strategien vil lykkes for Yahoo.

"Alle andre muligheder end Microsoft ... er behæftet med alvorlige problemstillinger," siger analytikeren Jeffery Lindsay fra konsulentfirmaet Sanford C. Bernstein til nyhedsbureauet Reuters.

Hans pointe er, at Yahoo har tøvet for længe med at finde et egentligt og reelt alternativ til Microsofts bud på 224 milliarder kroner.

Det er et købstilbud, der i dag har fået positive reaktioner fra i hvert fald en af Yahoos største aktionærer - altså forudsat at den mulige køber lægger lidt ekstra sødt og godt oven i det fremlagte bud.

Ikke til fordel for aktionærerne

Analytikere fremhæver, at selv om en sådan alliance vil sikre Yahoo og ikke mindst være til almindeligt gavn for Yahoos strategiske position på markedet, så vil det ikke give aktionærerne nogle ekstra penge.

Inden Microsofts bud på Yahoo var sidstnævntes aktier faldet støt mod bunden, fordi Yahoo blandt andet har haft voldsomt svært ved at hævde sig i konkurrencen mod blandt andet Google.

Efter buddet fra Microsoft er aktiekursen imidlertid skudt i vejret.

Lessor Group

Business Analyst for our Danløn Scrum team

Københavnsområdet

Capgemini Danmark A/S

Management Consultant

Københavnsområdet

Styrelsen for Danmarks Fængsler

Incident og problem manager

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S