Artikel top billede

IBM's store storage-lancering uden nye produkter

IBM kalder det "sin største storage-lancering nogensinde," men i det store hele drejer denne uges lancering sig om allerede lancerede produkter.

Computerworld News Service: IBM udtalte mandag at have brugt over 10 milliarder kroner på at styrke sine storage-løsninger gennem opkøb, forskning og udvikling i løbet af de sidste tre år.

IBM meddelte samtidig "sin største lancering nogensinde af nyt storage-hardware, -software og -tjenester." Men i det store hele drejer lanceringen sig om allerede lancerede produkter.

For eksempel blev et harddiskbaseret storage-system, der bygger på IBM's opkøb af leverandøren af storage area network-produkter XIV allerede offentliggjort på IBM's website for en måned siden.

Et andet "nyt" produkt, et high-density båndbaseret storage-system med navnet TS3500, har været i handlen siden april 2007.

IBM meddelte også at have ny storage-virtualiseringssoftware, men henviste kun til sin SAN Volume Controller, som er et produkt, IBM udgav i 2003.

IBM's marketingsdirektør Charlie Andrews erkender, at IBM ikke har udgivet noget nyt storage-virtualiseringsprodukt, men udtaler, at SAN Volume Controller blev opdateret med nogle nye specifikationer for omkring tre måneder siden.

Ifølge Andrews handler IBM's meddelelse mindre om individuelle produkter end om en strategisk ændring, i hvilken IBM nu helhedsorienteret forsøger at imødekomme kunders behov med en konsulentbaseret tilgang.

Han insisterer dog stadig på at kalde emnet for ugens meddelelse for IBM's største lancering af storage-produkter nogensinde.

"Vi har aldrig haft en lancering, der kommer tæt på det antal produkter, vi har i denne. Og bag hvert af disse produkter står et hold mennesker og et sæt investeringer."

Mange opkøb

IBM's investering på godt 10 milliarder kroner i løbet af de sidste tre år inkluderer opkøbet af virksomheder såsom XIV og databeskyttelsesleverandøren Arsenal Digital Solutions, udover forskning og udvikling, der involverer 2.500 ansatte i ni lande.

IBM bemærker at også have nye de-duplikeringsprodukter fra virksomhedens opkøb af Diligent Technologies.

IBM påstår at have lagt flere ressourcer i storage for at imødekomme de voksende mængder af digital information fra kilder som mobile enheder, elektroniske sensorer, medicinske onlinejournaler og sociale netværk.

"Vi har skruet op for vores investeringsniveau, men det er ikke en engangsting," udtaler Andrews.

Ifølge Andrews uddanner IBM sælgere og partnere i at tale med kunder om deres databehov og så skræddersy en løsning frem for at starte en salgssituation med at tage udgangspunkt i et bestemt produkt.

En enkelt nyhed

Selvom kunderne ikke vil opleve meget nyt i IBM's storage-lynkampagne, så er der dog et produkt, der blev lanceret så sent som for kun to uger siden: Det harddiskbaserede storage-produkt i mellemklassen DS5000. IBM har også introduceret ny RAID 6-funktionalitet til den allerede eksisterende DS8000.

"Dette handler ikke om en masse forskellige eller individuelle produkter men om en tilgang til at håndtere informationsinfrastruktur og har en masse understøttende elementer i sig," udtaler Andrews.

"Alle disse ting er ved at bære frugt, og vi mener, at de alle sammen bliver knyttet tæt sammen gennem vores strategi."

Oversat af Thomas Bøndergaard




IT-JOB
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere