Artikel top billede

TDC Privats direktør ærgrer sig over, at danskernes tillid til telebreanchen er så lav. Han mener samtidig, at god kundepleje er et meget vigtigt konkurrenceparameter. Foto: Simon Knudsen.

TDC-chef: Sådan skal vi genvinde danskernes tillid

Danskerne har ekstrem lav tillid til teleselskaberne. Landets største teleudbyder, TDC, har nu en plan for, hvordan troværdigheden kan genskabes.

Danskernes tillid til hjemlandets telebranche kan ligge på et meget lille sted ifølge Forbrugerstyrelsens Forbrugerredegørelse 2010.

Og det ærgrer Jesper Theill Eriksen, der er koncerndirektør for konsumentmarkedet hos landets største teleselskab, TDC.

Han mener, at undersøgelsen klart underbygger, at kunderne ikke kan gennemskue prissætningen, markedsføringen samt klageforholdene.

"Undersøgelsen er helt sikkert et udtryk for, at telebranchen har en vare, som ikke er helt nem at sælge og tilfredsstille kunderne med. Men det ændrer ikke ved, at vi skal tage ansvar for kundernes behov, og det gør vi ved at lytte til dem," siger Jesper Theill Eriksen til Computerworld.

Ligger som redt

Han nægter nemlig samtidig at klynke over, at danskerne ser brugtvognsforhandlere som et mere troværdigt folkefærd sammenlignet med teleselskaber.

"Vi ligger, som vi har redt. Og det er vores eget ansvar at rode os selv ud af situationen med den lave forbrugertillid," lyder det fra Jesper Theill Eriksen, der har ansvaret for TDC Privat - herunder TDC's lavprisselskab Telmore.

Samtidig med, at TDC-direktøren erkender, at branchen samlet set kan gøre det bedre, er tillid og troværdighed også stærke konkurrenceparametre for TDC imod sine konkurrenter.

Det skyldes, at teleselskaberne skal ud og gøre sig lækre for en målgruppe, hvor alle har mobiltelefoner og andre teleservices, og kundeafgang (også kaldet churn) omfatter op mod 20 procent af teleselskabernes samlede omkostninger.

Derfor vil teleselskaberne kæmpe med næb og klør for at fastholde kunderne

Tak, tak og tak

"Der skal derfor handling bag de flotte ord om at gøre det godt igen. Men jeg kan jo ikke love, hvornår synet på telebranchen vender," siger Jesper Theill Eriksen.

Han får sendt alle kundeklager videre, og derfor også når at gennemlæse en del af, hvad TDC-kunderne typisk klager over.

Han fortæller, at TDC i de sidste halvandet år har arbejdet målrettet med TAK-strategien, der står for Tag Ansvar for Kunden.

"Vi arbejder meget målrettet med klar og tydelig prisinformation, så ingen af vores kunder bliver overraskede, når de ser regningen. Den slags initiativer skal gerne gøre os mere troværdige i kundernes øjne," forklarer TDC-direktøren.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere