Det er ikke første gang, Abesee.com bliver kritiseret for sine metoder ved salg af internet keywords. Alligevel er firmaets direktør Henrik Kruse ikke glad for kritikken, som han til dels tilskriver, at folk opfatter det forkert, når Abesee.coms sælgere er i aktion.
? Der er ikke nogen hos os, der har grund til at presse nogen til at købe noget, andre har retten til. Hvis det er en kundes oplevelse, vil jeg selvfølgelig beklage det, men jeg kan ikke forestille mig, at det er foregået sådan, for det er ikke vores salgsmetoder generelt. Vi gør meget ud af salgstræning, og jeg har ikke fået henvendelser fra nogen, der har følt sig dårligt behandlet, siger han.
At kunder er blevet stillet et prisfald i vente, afviser han også.
? Man kan forestille sig, at udbud og efterspørgsel vil få priserne på keywords til at falde, og den dialog kan man godt tage med kunden. Men vi kan ikke love eller garantere et prisfald, og det bliver ikke brugt som et salgsargument, siger Henrik Kruse.
Kan bare lade være med at købe
Henrik Kruse siger også, at han er dykket ned i de sager, der tidligere har været kritisk beskrevet i medierne, og at de folk, han har snakket med, mener de bliver fremstillet forkert. Han mener ikke, der er tale om pres fra Abesee.coms sælgere.
? Vi ønsker ikke utilfredse kunder og heller ikke, at kunderne føler sig presset til noget. Men at nogen føler sig presset er lidt underligt, for de kan jo bare lade være med at købe produktet, hvis nogen kommer med usaglige argumenter, siger Henrik Kruse.
Han lover samtidig, at han vil undersøge sagen med Ulla Skytte fra Fredensborg-Humlebæk, der af en sælger fik at vide, at hendes kommune var en af de sidste, der manglede at registrere et keyword, hvilket er forkert.
? Jeg står inde for vores generelle salgsmetoder, men hvis der har været en af vores sælgere, som ikke taler sandt, så vil jeg selvfølgelig gøre noget ved det, siger Henrik Kruse.