Fem nye GPS’er fra Mio med nye funktioner

Mio lancerer en helt ny GPS-serie og starter med at smide fem GPS’er på markedet. De har alle en ’local search’-funktion til at finde den nærmeste restaurant, frisør, eller hvad man nu har brug for, og den billigste koster en tusse.

Sidste år kunne vi fortælle nyheden om, at GPS-producenten Mio opkøbte konkurrenten Navman.

Men Mio har endnu større ambitioner. Målet er at blive nummer et eller to på det danske GPS-marked, og det skal den helt nye GPS-serie Moov hjælpe med.

I første omgang ruller Mio fem helt nye GPS’er ud på markedet, og fælles for dem alle er hurtig opstart på 5-10 sekunder og en lokal søgetjeneste, ’local search’, som Mio er de første i Europa, der introducerer.

Local search giver brugeren mulighed for hurtigt at finde den nærmeste restaurant, forretning, butik, eller hvad man nu søger – ved for eksempel at søge på ’McDonalds’ eller på ’frisør’.

Den internetopkoblede mulighed opnås via en Bluetooth-forbindelse til mobiltelefonen, og tjenesten er en del af Mios mål om ikke bare at få brugerne fra A til B, men også tilbyde muligheder i forbindelse med eller under turen.

999 kroner

De Fem GPS’er kommer i tre serier - 200, 330 og 370 - og knap så overraskende er 200-serien den prisbillige, nybegynderserie, og 370 er serien med topmodellerne.

Moov 200 har blandt andet en 3,5 tommer trykfølsom skærm og rutemåler. Den fås i en udgave med regional kort til 999 kroner og med Europakort til 1.399 kroner.

Moov 330 viser ruten på en 4,3 tommer skærm og har kilometerberegner, rutemåler og NavPix fotonavigation, hvor man kan få en rute via geo-taggede billeder. Prisen for 330 med regional kort er 1.399 kroner og 1.499 kroner for Europakort.

Topmodellen, Moov 370, kommer med 4,3 tommer skærm, rutemåler, kilometerberegner, NavPix fotonavigation, 3D Landmarks, håndfri opkald via Bluetooth, Europakort og koster 1.999 kroner.

Alle GPS’er har de sidste nye Tele Atlas kort og kan købes fra slutningen af april eller starten af maj.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra SoftwareOne

    Glem hypen: Her er tre steder hvor AI allerede leverer

    Ifølge SoftwareOne ligger de reelle AI-gevinster gemt i områder af central betydning for forretningen.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse