Avatar billede dlgtjs Juniormester
13. februar 2015 - 09:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formel som returnere forkert værdi

Hej

Jeg har en formel i et ark(1eks) det laver lopslag på varenummer i et andet ark(2eks) formlen skal returnere værdien Y (yes) hvis nummeret findes i ark (2eks), hvis det ikke forefindes skal værdien N (no) returneres, min formel returnere Y korrekt men N returneres som #I/T

=HVIS(LOPSLAG($B282;'\\DFS-A-01\Agrova\Lammefjord\produktion\Økonomi\Costpris system\KP Lammefjord DLG 11-4-13\[kostprissystemet ark 29.07.13.xlsx]overview salesprices'!$B:$B;1;0)>0;"Y";"N")

nogen som kan hjælpe?
13. februar 2015 - 09:47 #1
Formlen viser helt korrekt den fejlmeddelelse, der fremkommer i cellen, når opslagsværdien ikke findes. Denne har ikke værdien 0.

I stedet for at tjekke om værdien er større end 0 eller ej, kan du tjekke om formlen giver en fejl:

=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG($B282;'\\DFS-A-01\Agrova\Lammefjord\produktion\Økonomi\Costpris system\KP Lammefjord DLG 11-4-13\[kostprissystemet ark 29.07.13.xlsx]overview salesprices'!$B:$B;1;0));"N";"Y")
Avatar billede dlgtjs Juniormester
13. februar 2015 - 12:39 #2
jeg prøver lige ...tak
Avatar billede dlgtjs Juniormester
13. februar 2015 - 12:48 #3
Det virker :-) mange tak

=LOPSLAG(B5;'\\DFS-A-01\Agrova\Helle\Priser\[Rabataftaler.xlsx]Ark1'!$A$2:$G$1948;7;0)

den her skal returnere værdien hvis den findes og 0 hvis den ikke gør, men den giver også #I/T
kan du klare den også :-) så smid lige et svar og mange tak på forhånd
13. februar 2015 - 13:12 #4
=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(B5;'\\DFS-A-01\Agrova\Helle\Priser\[Rabataftaler.xlsx]Ark1'!$A$2:$G$1948;7;0));0;LOPSLAG(B5;'\\DFS-A-01\Agrova\Helle\Priser\[Rabataftaler.xlsx]Ark1'!$A$2:$G$1948;7;0)
)

Svaret har du fået - men du får et mere;-)
Avatar billede dlgtjs Juniormester
13. februar 2015 - 13:35 #5
Det må du undskylde, det var ikke for at snyde dig for flere point for det meget kvalitetshjælp jeg har fået...og hurtig :-)