Avatar billede kthiesen Novice
03. marts 2015 - 16:29 Der er 1 løsning

Forbindelse over VPN

Hej

Jeg bokser lige med en opgave, der er helt ny for mig.

Her er scenariet:

linux-box der skal tilgå ip:port i den anden ende af en site-to-site VPN
|
USG-20
|
IPSec VPN (der virker) site-to-site
|
USG-50
|
PC med software, der skal styre Linux-box.

Linux-box søger og finder PC med IP, men kan ikke oprette forbindelse.

Jeg har lavet en portforward til IP:port og lavet en NAT regel.
Jeg kan telnet til IP:port på samme side som PC sider på.
Jeg kan ikke telnet fra den side Linux-box sidder på.

Hvad kan jeg have overset?

/Kristen
Avatar billede kthiesen Novice
06. april 2015 - 13:37 #1
Her en lille aha oplevelse: det var windows firewalli windows 8.1, der skulle have åbnet den korrekte port, så virkede det hele.