Avatar billede palleren Novice
30. april 2015 - 08:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Joine 2 datatables indeholdende data fra forskellige databaser

Hej eksperter

NB: Jeg er klar over man kan lave nogle SQL joins i mit sql statement(dette er dog lidt vanskeligt da de 2 tables kommer fra forskellige databaser), men jeg har også hørt at man skulle kunne slå data tables sammen, hvorfor jeg er interesseret i om nogen kunne hjælpe mig med denne løsning...

Mit problem er som følger:

Jeg indlæser data fra 2 forskellige Sql databaser, til 2 forskellige Datatables og binder disse i hver deres gridview.

Jeg ønsker dog at have disse 2 datatables samlet i en.

Fx har jeg i den ene datatable... dt1 udvalgt følgende kolonner fra min sqldatabase lad os kalde den dbo.db_Test_Palle på databasen [OKdb]:

| Navn |ID |Organisation |

i dt2, som kommer fra en anden database, [Ikkeokdb] har jeg så valgt med min sql forespørgsel at selecte følgende kolonner:

|NickName | By | Hobby | ID

Det jeg gerne ville have var at man så lavede fx en dt3(eller smider det hele sammen i dt1 før jeg fylder det i mit gridview) som indlæser

| Navn |ID |Organisation | |NickName | By | Hobby |

Der hvor ID i dt1 og dt2 matcher... og ellers bare er blank hvor der ikke er nogen poster med.

Håber der sidder en dygtig vb.net ekspert som kan hjælpe mig. Jeg har søgt meget på nettet, men ikke rigtigt fundet en løsning jeg umiddelbart kunne bruge.

Mvh
Palleren
Avatar billede palleren Novice
30. april 2015 - 08:55 #1
Har flyttet posten til vb.net :)
Avatar billede palleren Novice
30. april 2015 - 08:56 #2
Har flyttet posten til vb.net :)