Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
22. juni 2015 - 21:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VBA, åbn fil, desktop, flere usere

Jeg har en kodestreng, der skal åbne en fil på brugens skrivebord.

Koden hedder:

Sub Macro1()

    Workbooks.Open Filename:="C:\Users\KenneyD71\Desktop\KRAXBLA.xlsx"

End Sub

Problemet er så, at koden skal distribueres til flere usere, hvor usernavnet så naturligvis varierer.

Hvordan klarer man sådan een?
Avatar billede kim1a Ekspert
22. juni 2015 - 21:24 #1
Er det ikke blot application.username?

hvis du laver en variabel som tager den og så sætter den ind i din sætning.
Avatar billede kgkg Nybegynder
22. juni 2015 - 22:13 #2
Prøv med:

Workbooks.Open Filename:=CStr(Environ("USERPROFILE")) & "\Desktop\KRAXBLA.xlsx"
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
23. juni 2015 - 05:32 #3
Application.Username er ikke muligt, da netværk bruger andre profiler end application.

Det ser ud til at virke, kgkg. Jeg tester lige på en håndfuld maskiner på forskellige netværk.

Tak skal du have. Jeg vender tilbage.
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
23. juni 2015 - 19:15 #4
kgkg, det du'r.

Tak for hjælpen.

Husk at hente dine point!
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
22. juli 2015 - 06:57 #5
Kgkg hjalp med svaret:

Workbooks.Open Filename:=CStr(Environ("USERPROFILE")) & "\Desktop\KRAXBLA.xlsx".

Sagen lukkes.