Avatar billede Kvaaen Novice
22. oktober 2015 - 15:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tekst til kolonner hjælp

Hej Alle

Har en Tabel over vores biler i firmaet.
Her har jeg i cellerne skrevet eks.
"Renault Master L2H2"
"Mercedes Sprinter 315 Cdi"

Disse er blot 2 eksempler.
Jeg skal have fjernet det forreste ord på alle sammen og rykket et andet sted hen. Jeg har forsøgt med med "tekst til kolonner" Men vælger jeg mellem rum får jeg det delt op mere en jeg ønsker.

Er der nogen måde at gøre dette på?
Avatar billede supertekst Ekspert
22. oktober 2015 - 15:44 #1
Ja - via en makro kan det klares.
Du er velkommen til at uploade arket / sende det direkte - @-adresse under min profil.
Avatar billede iballan Praktikant
22. oktober 2015 - 16:06 #2
Hvis du har bilerne i kollonne A, kan du skrive følgende formel i celle B1 og C1 og kopiere nedad:

B1

=VENSTRE(A1;FIND(" ";A1)-1)

Formlen returnere tekst der kommer før det første mellemrum

C1

=MIDT(A1;FIND(" ";A1)+1;100)

Returnerer de første 100 tegn der kommer efter det første mellemrum

/Morten Søndergaard
22. oktober 2015 - 16:10 #3
... og som fortsættelse af iballan's svar:

Efterfølgende kan du kopiere indholdet i kolonne B og C, og indsætte samme sted, som værdier.

Derefter kan A-kolonnen slettes.
Avatar billede store-morten Ekspert
22. oktober 2015 - 17:15 #4
Hvis du vil bruge Tekst til kolonner:
Fast bredde --> Næste
Dobbeltklik på de lodrette linjer for at slette kolonneskift
(ikke den første) --> Udfør
Avatar billede iballan Praktikant
22. oktober 2015 - 18:49 #5
Store-morten> Det forudsætter vel at alle bilmærker har samme antal bogstaver?
Avatar billede store-morten Ekspert
22. oktober 2015 - 19:02 #6
Ja, for søren, godt jeg ikke lagde det som et 'Svar'
Avatar billede Kvaaen Novice
23. oktober 2015 - 07:56 #7
Det var lige den anden formel jeg manglede. Tusind tak for hjælpen! Point er hermed tildelt. :-)