Avatar billede tand Seniormester
20. januar 2016 - 17:06 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

extra harddisk på PC

Jeg har købt en extra harddisk til min PC.
seagate hdd1000gb.sata
hvorfor vil min pc (bundkort) ikke fange den.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2016 - 17:21 #1
Hvilket system kører din pc?
Avatar billede tand Seniormester
20. januar 2016 - 17:31 #2
Win 10
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2016 - 18:08 #3
Og den ses heller ikke senere i diskhåndteringen?
Avatar billede tand Seniormester
20. januar 2016 - 18:15 #4
Nej det gør den ikke .
Skulle jeg prøve kun at montere den og så se om bios fanger den ??
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2016 - 18:24 #5
Tænker måske det har noget med størrelsen på disken at gøre.
Prøve lige at se om det kunne være problemet.

Kan ikke forestille mig der skulle kunne ske noget ved det nej :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2016 - 18:30 #6
Kan måske være et driver problem du har.
Kigger man i denne tråd her:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-hardware/windows-10-does-not-recognize-my-second-hard-drive/11f1cf28-0320-4a5e-aabb-e66e13a7526b?auth=1
Er der nogle der ruller tilbage til forrige system og opdaterer drivere, og vender tilbage til Win 10.

Har du set om der skulle være nyere drivere til din pc?
Avatar billede tryltryl Juniormester
20. januar 2016 - 19:30 #7
Har du husket både data- og strømkabel?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2016 - 19:32 #8
Jeg mener at windows MBR kan håndtere 2TB.
Prøv i diskhåndtering, ved dit navn, at højreklikke med musen og
vælg "Søg efter ny hardware".
Ellers, hvis det er muligt, vælg et andet stik fra henholdsvis
bundkortet og strømstikket.
HDD kræver ingen driver, så det kan ikke være et driver problem.
21. januar 2016 - 06:45 #9
KAN den ses i BIOS ?
Avatar billede tand Seniormester
21. januar 2016 - 08:27 #10
Nej
Avatar billede tand Seniormester
21. januar 2016 - 09:03 #11
Jeg prøver lige kun at montere disken og ser om den kan ses i bios.
Avatar billede tand Seniormester
21. januar 2016 - 09:21 #12
Nu har jeg kun den nye disk indstalleret.
Når jeg så starter op kan jeg slet ikke komme ind  i boot Meny.
Den skriver:
Robot and selekt proper boot devise or inserat boot media in selected boot device and Press a key.
Avatar billede tand Seniormester
21. januar 2016 - 09:33 #13
Nu har jeg instaleret mit dvd drev, og den har fanget win 10 og er i gang med at installere det.
Avatar billede tand Seniormester
21. januar 2016 - 09:36 #14
når den så har gjort det , kan jeg vel sætte den gamle i igen og så formatere den nye i window.
Avatar billede tand Seniormester
21. januar 2016 - 11:07 #15
så er vin 10 inde på den nye harddisk.
og når jeg starter den op kommer win 10 som den skal.
når jeg så montere den gamle også så er der stadigvæk kun en harddisk at se i windows.
mit bundkort er Z77 Pro3.
når jeg kommer ind her står der Vælg boot meny:

              AHCI PI:HL-DT-ST-BDDVRW GGC-H
              AHCI P5:WDC WD10 EACS-07D6BI
              UEFI:HL-DT-ST BDDWDRW GGC-H20N
                  Windows BOOT MANAGER

    Configuration                    Boot Default
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2016 - 12:02 #16
Har du set efter i Diskhåndtering? Og hvis den er der, om den mangler er drevbogstav?
Måske finder du at det er nemmere at se i dette gratis program?
http://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html
Avatar billede tand Seniormester
21. januar 2016 - 13:04 #17
Nu har jeg installeret dit program og det skriver:
                                                                      Status

Renovery.        450.00 MB.          NTFS.        None
                          1000,00 MB.      Fat32.        Active boot
                            16MB.                Otter.          None
      C.                  930,96.  MB.        NTF.              System
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2016 - 13:22 #18
Det kan jeg ikke se mig tilrette på. Kan du ikke lægge et skærmbillede? Jeg lægger et fra min egen computer.
Man kan trykke for at få det originale billede.
http://peecee.dk/upload/view/456303
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2016 - 13:25 #19
Ps. Den øverste del er en ekstra HDD med kun en partition.
Neden under er hoved HDD med 4 partitioner.
Avatar billede tand Seniormester
21. januar 2016 - 14:01 #20
Hvordan lægger man skærmbillede i Eksperten ?
Avatar billede tand Seniormester
21. januar 2016 - 15:07 #21
Nu Lykkedes det for mig, uden helt at begribe hvad der skete.
Men jeg ville godt vide hvordan man lægger et skærmbillede ind hos eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2016 - 15:50 #22
Ok først behøver du et program, som kan tage et billede af skærmen.
Hvis du ikke har et så prøv dette: http://www.wisdom-soft.com/products/screenhunter_free.htm

http://peecee.dk/upload/view/456312

Så uploader du til "Skyerne" med f.eks. dette program:
http://peecee.dk/upload
Og lægger linket som kommer efter at du har lagt et billede, ind i en kommentar i dette spørgsmål.
http://peecee.dk/upload/view/456313
22. januar 2016 - 05:53 #23
Du behøver altså ikke 3. parts program for at 'sakse' en skærmbilled ;-)

[PrintScreen] knappen og så [MSPaint] - Sæt ind...

Eller endnu smarterer med Windows [Klippeværktøj] - så kan DU selv makere hvilket område at skærm du vil sakse ...
Avatar billede tand Seniormester
22. januar 2016 - 10:26 #24
Ok