Avatar billede Jakkr Juniormester
19. juni 2016 - 18:38 Der er 3 kommentarer

Plads og brug

Hej ved ikke lige om det er den rigtige kategori, men prøver...
Jeg har en Macbook pro 13 retina fra 2015. Bruger den til normalt skolebrug og lidt musik redigering (overhovedet ikke det helt vilde).
Vi skulle så til at lave en film i skole. Jeg har gjort det mange gange før, men den her gang begyndte jeg at mangle plads. Under Æble ikonet - om denne mac - Plads og lagering. havde jeg lige pludselig 90 GB andet. Jeg fik en del hjælp og kom ned på 40 stykker. Men den var hurtigt op på 70 GB igen. Jeg troede at det måske bare var videoerne der var blevet overført via SD kort af kameraerne. Men så opdagede jeg at jeg efter at have været på min Mac i 3-5 minutter at den her "andet" var steget med 2,5 GB. Uden jeg havde foretaget mig noget.
Nogle der ved hvad det kan være og om jeg kan fjerne det igen? Det hvertfald virkelig irriterende...

Mange tak!
Avatar billede Andershoegh Seniormester
19. juni 2016 - 19:09 #1
Synkroniserer du automatisk sikkerhedskopier fra iPhone eller iPad med iTunes, kan de hurtigt tage mange GB. De kan nemt fjernes

Jeg er tvunget til at holde meget øje med lagringspladsen, da jeg var så dum at købe en for lille harddisk

Har også været udsat for at 8 GB pludselig forsvandt. Det var CCC
(Carbon Copy Cloner) der havde lavet en mappe, der også kunne fjernes.

Desuden ved jeg ikke, hvor sikkert, det bliver målt, da jeg så sent som i dag har fået 8 GB mere. end forventet.

Det har dog altid passet til hvad CleanMyMac  er kommet frem til.  Det bruger jeg til at rydde op med og kan også fjerne sikkerhedskopier i iTunes

Ellers har jeg ikke andre ideer.
Avatar billede Jakkr Juniormester
19. juni 2016 - 19:20 #2
Nej det nemlig det, jeg sikkerhedskopier ingen ting til computeren mere, alt sammen til skyen nu. Jeg synes bare det er foruroligende at jeg kan miste 30 GB på en dag og at det alt sammen høre under andet. Det eneste jeg har fortaget mig er at lægge nogle video fra et SD til computeren, men der var kun lige plus de 10 GB?
Avatar billede Andershoegh Seniormester
20. juni 2016 - 12:08 #3
Ikke en løsning, men et forslag -(

Hvis du ikke får en løsning her, kan du prøve i dette forum.

http://www.macnyt.dk/forum/

Har selv fået rigtig meget hjælp til min Mac der.