Avatar billede krele Juniormester
22. august 2016 - 18:28 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Autosum

Hej
Jeg er ved at lave et rangliste ark hvor jeg har ca. 20 celler med tal i, 70 rækker.
ud af de 20 tal skal jeg bruge summen fra 5 af tallene/celler i hver række, som ændrer sig hele tiden i løbet af året.
Er det muligt at fx. farve de 5 celler gule og den automatisk summer dem.

Hilsen Krele
Avatar billede excelent Ekspert
22. august 2016 - 19:00 #1
Function xSum(rng As Range)
Application.Volatile
For Each c In rng
If c.Interior.Color = 65535 Then xSum = xSum + c.Value
Next
End Function

men vær opmærksom på at arket genberegnes ikke ved at skifte farve i en celle
Der skal tastes F9 eller anden aktivitet som får excel til at genberegne
Avatar billede krele Juniormester
22. august 2016 - 20:36 #2
Hej Excelent
Har ikke meget erfaring med Excel, kan du hjælpe med en anvisning på hvordan jeg bruger din formel
Avatar billede excelent Ekspert
22. august 2016 - 20:48 #3
I arket skriver du fx :

=xSum(A1:D20)

ret A1:D20 til aktuel område

Skal du have hjælp til at indsætte koden i VBA ?
Avatar billede krele Juniormester
22. august 2016 - 21:24 #4
Tusinde tak hjælpen.
Du har fjernet en stor sten fra mit hjerte.

Hilsen Krele