Avatar billede cniels85 Praktikant
19. september 2016 - 09:23 Der er 3 kommentarer

Låse celler i vba koden $$

Hej,

Jeg har nogle vba koder i et regneark, som udfører forskellige opgaver når jeg trykker på den knap som de er tilkoblet. Men arket er stadig under udvikling, og der bliver fra tid til anden flyttet lidt rundt på nogle celler eller der bliver indsat rækker eller kollonner.
Når jeg gør det, "følger" mine celler ref i  vba koderne ikke med, og jeg skal rette dem hver gang.

Hvordan gør jeg i vba koden, ligesom hvis jeg bruger $$ rundt om en formel??

claus
Avatar billede supertekst Ekspert
19. september 2016 - 09:26 #1
Kunne det være en ide at navngive de primære celler?
Avatar billede KiethBentley Praktikant
19. september 2016 - 10:24 #2
Las Cruces-born Kieth Bentley is undeniably addicted to seo services company, physical workouts, jet engines. He's interested sentersoftech.com in having fun together with his buddys.
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
21. september 2016 - 09:31 #3
Hej Claus

supertekst er inde på det rigtige, dvs. bruge navngivne områder til de celler og områder, der refereres til i VBA-koden. Ellers kan koden ikke vide, at en celle eller et område pludselig har fået ny placering.

Hvis du eksempelvis navngiver celle A10 i Ark1 som "MinCelle", kan du i VBA-koden referere til cellen på denne måde: Sheets("Ark1").Range("MinCelle").

Mvh Max