Avatar billede LiseS Praktikant
29. september 2016 - 10:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til valg af CMS

Hej alle,

Jeg vil gerne oprette en blog omkring et bygge projekt som min mand og jeg skal i gang med. Da jeg ikke har meget erfaring, har jeg brug for noget hjælp til, hvordan jeg gør det bedst (og nemmest).

Jeg har kigget lidt på forskellige blogs som dem herunder:
http://xn--langevnget1-f9a.dk/
http://hcbygfornielsen.dk/
http://nybyggeri-med-huscompagniet.blogspot.dk/

De har alle det tilfælles, at de ikke ser så moderne ud og jeg vil gerne have et lidt 'friskere' design. Derudover vil jeg gerne have mulighed for at lave artikler om andre ting også.

Lige nu læner jeg nok mod wordpress, men gode input og forslag modtages med kyshånd :)

Hilsen Lise
Avatar billede Slater Ekspert
29. september 2016 - 10:31 #1
Den første af de sider er lavet i Wordpress, den anden i noget ASP.NET der ser hjemmelavet ud, og den sidste bare på det hostede blogging CMS, Blogger. Hostede CMS'er er som regel meget nemme at finde ud af, hvis man bare vil have en simpel side. Men man er begrænset af de valgmuligheder og ofte designs, de stiller til rådighed.

Ellers er Wordpress umiddelbart også hvad jeg ville anbefale. Det kan du endda også få præinstalleret mange steder, så du ikke selv skal sætte noget op. Og selvom jeg ikke selv bryder mig om systemet, set fra en programmørs synspunkt, så er det ganske fint, pænt og nemt at arbejde med for en person, der bare vil have en funktionel blog. Og de har mange pæne temaer.
Avatar billede Joen Praktikant
02. oktober 2016 - 15:14 #2
Wordpress er klart at anbefale.

Det er verdens mest udbredte CMS. Jeg mener, at det er mere end 30% af verdens hjemmesider, der bygger på Wordpress. Dette faktum alene gør, at der bogstaveligt talt findes mange tusinde Wordpress temaer med så at sige "cutting edge" designs. Derudover har du et hav af plugins, der kan løse næsten hvilket som helst problem, du måtte døje med. :-)

Min side https://Stayclassy.dk kører på et Wordpress tema fra https://Pixelgrade.com, som efter min mening laver nogle af de bedste designs, der findes.

Hvis du beslutter dig for at bruge Wordpress, er det en god idé at vælge et tema, som er lavet af nogle med en solid historik. Jeg har flere gange stået i problemer, når det Wordpress tema, som jeg i øvrigt har betalt for, ikke længere er kompatibelt med den seneste Wordpress version. Pludselig står du i en situation, hvor din side er ubrugelig, fordi tema-kreatøren ikke længere vedligeholder det produkt, der blev solgt. Not cool.

Tag et kig på www.themeforest.net - der er stort set alle Wordpress temaer samlet, hvor du ligeledes har reviews fra købere.

Sig til hvis du har andre spørgsmål :-)

Vh. Joen