Avatar billede larsjul Novice
06. januar 2017 - 10:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

opdater pivot filter fra celle med vba

Hej

Jeg vil meget gerne at en pivottabel henter sit filter fra værdien i en anden celle - her "F1". Jeg har fundet nedenstående vba - men jeg kan ikke få den til at virke...

Her er link til et ark jeg har lavet som eksempel.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/4538434/Opdater_pivot_filter_fra_celle.xlsm

Og her er koden jeg har hentet og søgt at tilpasse. Problemet er at der blot ikke sker det fjerneste når jeg ændre værdien i "F1"... Kodestumpen er hentet fra: http://dedicatedexcel.com/how-to-control-excel-pivot-tables-from-a-cell-value-with-vba/

min tilpasning ser således ud:
"
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

'This line stops the worksheet updating on every change, it only updates when cell
'H6 or H7 is touched
If Intersect(Target, Range("F1:F2")) Is Nothing Then Exit Sub

'Set the Variables to be used
Dim pt As PivotTable
Dim Field As PivotField
Dim NewCat As String

'Here you amend to suit your data
Set pt = Worksheets("Ark2").PivotTables("PivotTabel2")
Set Field = pt.PivotFields("Navn")
NewCat = Worksheets("Ark2").Range("F1").Value

'This updates and refreshes the PIVOT table
With pt
Field.ClearAllFilters
Field.CurrentPage = NewCat
pt.RefreshTable
End With

End Sub

Hvad mangler jeg at opdaterer for at der sker noget...

Jeg håber nogen kan hjælpe.

/Larsjul
Avatar billede excelent Ekspert
07. januar 2017 - 09:39 #1
Højre klik på den Arkfane hvor du har Pivottabellen og indsæt følgende :

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("F1")) Is Nothing Then Exit Sub

Dim pt As PivotTable
Set pt = Worksheets("Ark2").PivotTables("Pivottabel2")

pt.ClearAllFilters
pt.PivotFields("Navn").PivotFilters.Add Type:=xlCaptionContains, Value1:=Range("F1").Text

End Sub

Marker Pivottabellen og træk feltet Navn ned til Rækker og træk Værdier2 ned til Værdier
Avatar billede larsjul Novice
07. januar 2017 - 20:55 #2
Fantastisk. Rigtig mange tak for hjælpen!!!!
Avatar billede excelent Ekspert
07. januar 2017 - 22:43 #3
velbekom :-)
Avatar billede Line Juniormester
05. november 2018 - 12:52 #4
@excelent

Har "lånt" din kode ovenfor og fået den til at fungere fint på en pivot. Hvis jeg nu gerne vil have den slår igennem på flere pivotabeller på samme ark, ved du så hvordan jeg får den til det?