Avatar billede Anders Novice
17. januar 2017 - 15:16 Der er 2 kommentarer

Master checkbox til flere andre

Knap har man fået løst én udfordring før en ny melder sig....

Jeg har nu et excelark med 200 afkrydsningsfelter. Af disse ønsker jeg at benytte 20 stk. som masterafkrydsning, der hver især krydser 8 andre felter af.

Jeg kan godt lave en VBA, men kan kun finde en der krydser samtlige afkrydsningsbokse i arket af, dette kan jeg ikke bruge.

Er der nogen her der ved hvor man evt. kan finde en brugbar vejledning, eller er man endda så heldig at en af jer vise mænd har knækket koden? :)
Avatar billede jens48 Ekspert
17. januar 2017 - 15:35 #1
Du skal blot lade afcheckningsboksene referere til den samme celle. Så skifter de alle samtidig
Avatar billede jens48 Ekspert
17. januar 2017 - 22:16 #2
Hvis du vil have mulighed for at rette i de andre afkrydsningsfelter efter at afkrydsningsfeltet er slået til (eller fra) kan du evt. bruge eksemplet i https://www.dropbox.com/pri/get/Checkboks.xlsm?_subject_uid=542748416&w=AAAsW179TD3viklqqe-UwTUcosTMpQ8GGWAumRrrRGwNOQ