Avatar billede kahl Mester
01. februar 2017 - 14:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Farv Dubletter og ignorer Blanke

Halløj

Jeg prøver at få excel til at farve dubletter i en kolonne (betinget formattering). men den farver også de blanke celler men det ønsker jeg ikke. hvordan får jeg den til at stoppe med det?

Sus
Avatar billede ebea Ekspert
01. februar 2017 - 14:47 #1
Normal vis, så kan du vælge "Betinget Formatering", og "Fremhæv celleregler" og så vælge "Dubletværdier".
Og hvis du har valgt dette, og det ikke virker, må du have en eller anden ting i dine celler, der gør at du også får fyldt tomme celler.
Så det er lidt svært at sige entydigt, hvad problemet er (eller årsagen), ud fra dine sparsomme oplysninger!
Avatar billede kahl Mester
01. februar 2017 - 14:51 #2
Det har du da fuldstændig ret i - indholdet udløser bare blank ;).
Avatar billede ebea Ekspert
01. februar 2017 - 15:10 #3
Kunne forestille mig, at du har en HVIS betingelse, som du har sat til at vise blank celle, når betingelsen ikke er opfyldt.
Dette vil give dig en farvet celle, hvis cellen viser blank. Du kan teste dette, ved at fjerne de (formentlig) 2 " " tegn du har som slut i din formel.