Avatar billede Beach Mester
02. marts 2017 - 10:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tidsudregning på den pæne måde

Har lige lagt mit ark op her->
http://freestyle.dk/eksperten/excel/aes_time_calc.xlsx
I kolonne "eff total" (P) kunne jeg rigtig godt tænke mig at udregne "total"  (Q) minus tiderne i "møder" (L) eller "andet" (O) eller "møder" + "andet" (L+O) hvis der overhovedet er tastet noget.
Håber det giver mening:-)

Nogle der kan hjælpe mig lidt på vej?

//Beach
Avatar billede anedi Ekspert
02. marts 2017 - 12:41 #1
Prøv denne i P3:
=IFERROR(Q3-IF(ISNUMBER(L3);L3;0)-IF(ISNUMBER(O3);O3;0);"")

Hvis jeg var dig, ville jeg ændre indtastningerne til et tidsformat, istedet for eksempelvis 800 for 08:00.

Vh
Anedi
Avatar billede Beach Mester
02. marts 2017 - 14:40 #2
Super duper... Det spille jo som det skal. Takker for den:-)

Måtte lige lege lidt med dk/eng, fik den oversat med lidt fornufttænkning til dette:
=HVIS.FEJL(Q16-HVIS(ER.TAL(L16);L16;0)-HVIS(ER.TAL(O16);O16;0);"")

Den måde jeg har sat det op med tidsformatet, var i første omgang for at se om man kunne gøre det, nu er det lidt fedt fordi man kan taste det udelukkende på det numeriske tastatur.
Jeg får sikkert nogle høvl når jeg skal til at lege med tiderne for en hel måned, men nu må vi se om ikke det kan løses på den ene eller anden måde.

Men igen, fedt med dit input, takker for hjælpen

//Beach
Avatar billede Mads32 Ekspert
02. marts 2017 - 16:06 #3
Hej Beach

Jeg har lavet en lille løsning; men jeg har rettet i dine formler, så de er enklere.

Dine formater gør det vanskeligt at "REGNE" med tider.

Se vedlagte og giv et svar

https://www.dropbox.com/s/t4ls4hyjea94r2g/aes_time_calc_mads32.xlsx?dl=0
Avatar billede Beach Mester
08. marts 2017 - 08:13 #4
Hey Mads32

Har haft lidt rigtig meget travlt de seneste par dage.
Prøver at kigge på dine forslag i aften når jeg kommer hjem fra job, men et hurtigt kig ser spændende ud:-)

//Beach