Avatar billede Beach Mester
07. april 2017 - 13:59 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Tæl antal X

Hej med jer

Kan bare ikke finde den "simple" løsning på mit problem

Har en række fra C1 til C "ukendt" hvor jeg skal have talt sammen hvor mange gange de forskellige værdier optræder.
Da værdierne er ukendte løber jeg lidt ind i problemerne.

Har uploadet arket her->
http://freestyle.dk/eksperten/excel/count.xlsx

Skal bruge resultat at 2340 optræder 3 gange, 2340 optræder 1 gang, 2349 optræder 1 gang osv osv osv. så kan ikke se hvordan jeg bruger tæl.hvis mm.

Talrækken vil altid være mellem 1111 og 9999
Matrixen vil lige nu max komme op på 3500 men den kan jeg jo bare udvide når jeg får brug for det.

En der kan knække den nød?

VH Beach
Avatar billede kabbak Professor
07. april 2017 - 14:41 #1
Hvis du sætter denne formel ind i D2, så vil den fortælle, hvor mange gange værdien i C2 optræder i C kolonnen, træk formlen til bunden.

=TÆL.HVIS(C:C;C2)

jeg ved ikke om det er det du mener
Avatar billede kabbak Professor
07. april 2017 - 14:43 #2
Alternativ lav en Pivot tabel
Avatar billede Mads32 Ekspert
07. april 2017 - 17:07 #3
Hej Beach

Her er vedlagt et forslag, udarbejdet med et par hjælpekolonner.

Jeg hører gerne dine kommentarer.

https://www.dropbox.com/s/ojvbgr1hi2vmerp/count_X.xlsx?dl=0
Avatar billede Beach Mester
10. april 2017 - 07:44 #4
Takker drenge. En kombi af det hele er bikset sammen så det spiller som det skal.
I har været en super hjælp, tak for det

//Beach