Avatar billede ole_viller Mester
19. maj 2017 - 10:17 Der er 6 kommentarer

Simpel sumhvisser-formel virker ikke i excel-on-line-undersøgelse

På ark1 har jeg en lille tabel A1:C10
I kolonne-A står enten "Anna" eller "Bente".
I kolonne-B står enten "lidt" eller "meget".
I kolonne-C står et tal mellem 0-10.
Række-1 er overskrifter.

På ark2 i celle A1 står "Anna". I celle A2 i ark2 vil jeg gerne ha summen af ark1-kolonne-C hvis kolonne-A er "Anna" og kolonne-B er "lidt". Det får jeg med formlen:
=SUM.HVISER('Ark1'!C2:C10;'Ark1'!A2:A10;A1;'Ark1'!B2:B10;"lidt")
Mit problem er: I en excel-undersøgelse (survey) skabt med excel-online fra min hotmail-kontos one-drive virker formlen ikke. Jeg får #VÆRDI-meldingen.
Formlen er:
=SUM.HVISER(Undersøgelse1!H2:H13;Tabel1[Navn];A2;Tabel1[Hvor meget har du arbejdet?];"For meget")

Det er selvfølgelig ikke den samme formlen. Men relationerne er de samme, så mon ikke det er til at forstå.

På forhånd tak.
Ole Viller, Randers
Avatar billede acore Ekspert
19. maj 2017 - 10:35 #1
SUM.HVISER burde virke på Excel online.

Har dine ranges samme antal rækker i Undersøgelse1 og Tabel1?
Avatar billede ole_viller Mester
19. maj 2017 - 10:39 #2
Hej acore.
Nej det er vist ikke helt det samme. Du kan se undersøgelsen her. Du har rettigheder til at redigere. Det er celle D2 på ark1 der giver mig problemer:

https://1drv.ms/x/s!AnNA6bfNQP6-g0QF8CC3x5B_q3xG
Avatar billede acore Ekspert
19. maj 2017 - 10:44 #3
Det skal de være. har ikke mulighed for at se arket pt.

Men check det lige selv, ogse om ikke det hjælper. Der skal være lige mange rækker i alle 3 ranges.
Avatar billede ole_viller Mester
19. maj 2017 - 10:46 #4
Ok - tak for din tid.
Avatar billede ole_viller Mester
19. maj 2017 - 10:51 #5
Acore - tak for hjælp. Det var et spørgsmål om samme antal af rækker.
Jeg finder ud af det . . .

VH
Ole Viller
Avatar billede acore Ekspert
19. maj 2017 - 10:55 #6
Det var godt :)