ole_viller Juniormester
19. maj 2017 - 10:17 Der er 6 kommentarer

Simpel sumhvisser-formel virker ikke i excel-on-line-undersøgelse

På ark1 har jeg en lille tabel A1:C10
I kolonne-A står enten "Anna" eller "Bente".
I kolonne-B står enten "lidt" eller "meget".
I kolonne-C står et tal mellem 0-10.
Række-1 er overskrifter.

På ark2 i celle A1 står "Anna". I celle A2 i ark2 vil jeg gerne ha summen af ark1-kolonne-C hvis kolonne-A er "Anna" og kolonne-B er "lidt". Det får jeg med formlen:
=SUM.HVISER('Ark1'!C2:C10;'Ark1'!A2:A10;A1;'Ark1'!B2:B10;"lidt")
Mit problem er: I en excel-undersøgelse (survey) skabt med excel-online fra min hotmail-kontos one-drive virker formlen ikke. Jeg får #VÆRDI-meldingen.
Formlen er:
=SUM.HVISER(Undersøgelse1!H2:H13;Tabel1[Navn];A2;Tabel1[Hvor meget har du arbejdet?];"For meget")

Det er selvfølgelig ikke den samme formlen. Men relationerne er de samme, så mon ikke det er til at forstå.

På forhånd tak.
Ole Viller, Randers
acore Ekspert
19. maj 2017 - 10:35 #1
SUM.HVISER burde virke på Excel online.

Har dine ranges samme antal rækker i Undersøgelse1 og Tabel1?
ole_viller Juniormester
19. maj 2017 - 10:39 #2
Hej acore.
Nej det er vist ikke helt det samme. Du kan se undersøgelsen her. Du har rettigheder til at redigere. Det er celle D2 på ark1 der giver mig problemer:

https://1drv.ms/x/s!AnNA6bfNQP6-g0QF8CC3x5B_q3xG
acore Ekspert
19. maj 2017 - 10:44 #3
Det skal de være. har ikke mulighed for at se arket pt.

Men check det lige selv, ogse om ikke det hjælper. Der skal være lige mange rækker i alle 3 ranges.
ole_viller Juniormester
19. maj 2017 - 10:46 #4
Ok - tak for din tid.
ole_viller Juniormester
19. maj 2017 - 10:51 #5
Acore - tak for hjælp. Det var et spørgsmål om samme antal af rækker.
Jeg finder ud af det . . .

VH
Ole Viller
acore Ekspert
19. maj 2017 - 10:55 #6
Det var godt :)
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Premium
Open source vinder hastigt frem - men proprietær software har stadig sine fordele: "Al teori peger på, at man skal gøre tingene tilgængelige, hvis man vil øge sin innovation"
Interview: Open source-baserede systemer buldrer frem i erhvervslivet, hvor de store teknologi-firmaer slåes på livet løs om placeringerne på platforms-markedet. Er det så ved at være slut med de proprietære systemer? Nej, mener NNIT’s CTO, Jens Maagøe. Men man skal tænke sig om.
Computerworld
Interneteksperternes mareridt er gået i opfyldelse: EU godkender omstridt direktiv, der "ødelægger internettet for altid"
EU's lovgivende udvalg har godkendt nye copyright-regler, som indeholder to kontroversielle paragraffer. Eksperter advarer imod, at artikel 11 og 13 kan ødelægge internettet for altid. Reglerne mangler stadig at blive endeligt vedtaget.
CIO
Henrik Jeberg om at arbejde i Silicon Valley: "Er du dygtig nok får du tilbud der får en til at falde ned af stolen."
Henrik Jeberg bor i San Francisco og er direktør i Hampleton Partners, der rådgiver om opkøb med særligt fokus på teknologi. Hør ham fortælle om forskellen på Danmark og Silicon Valley - og om nogle af de vilde forhold der hersker i verdens ubestridte tech-hovedstad.
Job & Karriere
KMD opsagde tryghedsaftaler med medarbejderne få måneder før 300 medarbejdere blev outsourcet til IBM
KMD har i løbet af foråret opsagt to såkaldte tryghedsaftaler med en del af selskabets medarbejdere. Når aftalerne stopper ved udgangen af 2018, er de pågældende medarbejdere ikke længere berettiget til særlig godtgørelse. Det kan få konsekvenser, hvis IBM som forventet skærer i antallet af de 300 KMD-medarbejdere, som selskabet overtager.
White paper
11 skridt, der sikrer dig det bedste udbytte af dit CRM-projekt
Dette whitepaper identificerer 11 skridt, som enhver organisation bør gennemgå i forbindelse med CRM-implementering.