Avatar billede Thevi Novice
15. juni 2017 - 15:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kopiere rækker via makro

Hej

Jeg er nybegynder hvad angår VBA og er på udkig efter en makro der kan flytte data fra 5 ark og samle dem i et enkelt.

Det drejer sig om et forskelligt antal rækker for hvert ark, men med 25 celler/kolloner (A:Y).

De skal flyttes fra A7 på de 5 ark til A4 på det ark de skal samles på.

De 5 ark opdateres månedligt, så hvis det tidligere data kan slettes inden ville det være perfekt. Hertil har jeg i anden sammenhæng brugt:
Sheets("Samlet").Select
Range("A4:Y500").Select 'Sletning af tidligere overførte data - der slettes 500 rækker
Selection.ClearContents

Mvh
Mikkel
Avatar billede excelent Ekspert
15. juni 2017 - 21:18 #1
Sub xCopy()
Set dest = Sheets("Samle") ' ret Samle til aktuel samle arknavn
dest.Range("A4:Y500").ClearContents
For Each ark In ThisWorkbook.Sheets
If ark.Name <> "Samle" Then ' ret Samle til aktuel samle arknavn
rk = dest.Cells(65536, "A").End(xlUp).Row + 1
If rk < 4 Then rk = 4
ark.Range("A7:Y500").Copy dest.Range("A" & rk)
End If
Next
End Sub
Avatar billede Thevi Novice
16. juni 2017 - 10:50 #2
Jeg takker og bukker!