Avatar billede Morten_Jepsen Juniormester
17. september 2017 - 11:26 Der er 5 kommentarer

søge alle værdier i et område og liste dem i celler uden duplikater

Jeg har lavet mig en ugeseddel, og et tilhørende samleark, nu kunne jeg godt tænke mig at "automatisere" opsamlingen af timer på de enkelte sager, jeg angiver sagsnummer når jeg indtaster i arket, på samlearket skal jeg så indtaste sagsnumre jeg har registreret i ugen for at få sammentællingen, det er manøvren med at lave listen jeg gerne vil automatisere, så der automatisk tilføjes et nyt sagsnummer når det anvendes, samtidig skal der ikke forekomme dubletter i denne liste...

Jeg har kæmpet med det men evnerne rækker vist ikke ;-)

Er der nogen her der har en løsning?

Vh. Morten
Avatar billede excelent Ekspert
17. september 2017 - 11:59 #1
Hvis det må være VBA så fx:

Sub udenDubletter()
Sheets("Ark1").Range("A1:A1000").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, CopyToRange:=Sheets("Ark2").Range("C1"), Unique:=True
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
17. september 2017 - 12:11 #2
eller med en formel, henter værdier fra Ark1 A1:A1000 :

=HVIS(SUM(1/TÆL.HVIS('Ark1'!$A$1:$A$1000;'Ark1'!$A$1:$A$1000&""))>RÆKKE(1:1);INDEKS('Ark1'!A:A;MINDSTE(HVIS(TÆL.HVIS(FORSKYDNING('Ark1'!$A$1;;;RÆKKE($1:$1000));'Ark1'!A$1:A$1000)=1;RÆKKE($1:$1000));RÆKKE('Ark1'!A1)));"")
Avatar billede excelent Ekspert
17. september 2017 - 12:12 #3
Formlen skal afsluttes med CTRL+SHIFT+ENTER ikke blot ENTER
Avatar billede Morten_Jepsen Juniormester
17. september 2017 - 12:29 #4
Hej Excelent

Er det muligt at uploade den fil jeg arbejder med?

Jeg har prøvet at tilpasse din formel, men synes ikke jeg kan gennemskue det....
Avatar billede excelent Ekspert
17. september 2017 - 12:50 #5
Du kan sende den til mig på excelent snabela gefiber.dk
du udskifter blot  "snabela" med @ i adr. ovenfor