Avatar billede jath08ac Forsker
18. oktober 2017 - 11:26 Der er 1 løsning

Formatering af dato UserForm

Hej,

Jeg har nogle textbox, hvor jeg skal indtaste dato. Jeg har lavet en kode, som formater den dato i Excel filen til at vise følgende dd.mm.yyyy. koden ser sådan her ud:
.txtSynLastbil.Value = Format(curcell.Offset(0, 17), "DD.MM.YYYY")

Mit problem er, at når jeg skal opdatere datoen, så vil jeg gerne have den overført til Excel som en dato. Til det har jeg prøvet at lave følgende kode:

curcell.Offset(0, 17).Value = Format(txtSynLastbil.Value, "dd/mm/yy")

Men jeg kan ikke rigtig få det til at fungere. Er der nogen der kan hjælpe mig.

Jeg har 4 textboxe hvor der skal ske formatering af dato.

pft.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
18. oktober 2017 - 12:26 #1
Værdier i en tekstboks er, well, ja, tekst :-)

Hvis datoen i din tekstboks står som dd.mm.yyyy, skal du selv konvertere det til en dato, når du indsætter i en celle.

curcell.Offset(0, 17).Value = DateSerial(right$(txtSynLastbil.Value,4),mid$(txtSynLastbil.Value,4,2),Left$(txtSynLastbil.Value,2))

Og, derefter formatere selve cellen til at vise i rette format.