Avatar billede Driton Seniormester
31. oktober 2017 - 08:26 Der er 2 kommentarer

Genesis Framework

Er der nogle der kan forklar meget kortfattet hvad det går ud på ved at bruge genesis framework?

Er det bedre at udvikle i prestashop eller i wordpress med genesis framework?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
31. oktober 2017 - 11:26 #1
Det er 2 vidt forskellige ting ...

Er du "kodevant"? så vil jeg ikke råde dig til Genesis framework!
Men tag i stedet et kig på disse, starter temaer til Wordpress http://a3-seo.dk/start-tema/

Jeg selv har en forkærlighed for _underscores, men det er nok mere fordi jeg kender det, de andre valg er formentligt lige så gode. Der er et par stykker jeg af dem der skal afprøves, når der bliver tid (det har jeg sagt i et par år nu).

Happy hunting ;-D
Avatar billede Petar Praktikant
30. januar 2018 - 14:09 #2
Hej Driton (og alle, som er forvirret over hvad Genesis framework er)

Genesis Framework er et system ("framework"), som installeres på WordPress. Du installerer derefter én af deres undertemaer ("child themes"), hvor du kan redigere på design. Genesis Temaerne er dog rimelig beskedne i forhold til design muligheder. Du skal selv kende lidt programmering for at være i stand til at lave professionelt layout, design elementer, osv.

Der er forskellige typer Genesis temaer - nogle er målrettet blogs/virksomheder, andre er tilpasset til webshops (det vil sige, til WooCommerce plugin-net i WordPress, som laver WordPress om til en webshop).

Genesis Framework er dog én af de mange systemer/tema muligheder i WordPress. Hvis du vil lave en webshop på WordPres, kan du sagtens vælge nemmere og lige så stabile WordPress/WooCommerce skabeloner. Udvalget er stor, fordi der er flere tusinde gratis og premium (betalte) WordPress webshop temaer. Jeg har skrevet her en detaljeret guide om, om hvordan du vælger den rigtige type tema (og hvor du finder den): https://webstyr.dk/hvilket-wordpress-tema-skal-du-vaelge/

Her kan du evt. se 4 gratis WordPress webshop temaer (dvs. i stedet for at bruge Genesis), som alle er oversat på dansk: https://webstyr.dk/woocommerce-temaer/