Avatar billede fhansen82 Mester
31. oktober 2017 - 21:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VBA check om celle er i FED ved betinget formatering

Prøver via VBA at udlede hvorvidt en celle er med FED font eller ej. Fonten styres af betinget formatering, som afgør om font skal være fed eller ej.

Logikken har jeg på plads. Men måske bruger jeg en forkert tilgang? Hvis jeg laver test;

MsgBox (Sheets("Input").Range("G" & 53).Font.Bold)

...kommer den tilbage med false, når cellen er med fed via betinget formatering, men den kommer true, når jeg fjerner betinget formatering og vælger fed manuelt.

Hvordan tester jeg for fed i en celle, når jeg benytter betinget formatering til at styre font?

Mvh

Frank
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
31. oktober 2017 - 22:20 #1
Du skal have fat i:
itmCell.DisplayFormat.Font.Bold = True

Her er et eksempel:
Opret nogle celler med data, formater med Betinget formatering

kør koden og se i Immediate vinduet (Ctrl+G hvis det ikke bliver vist allerede)

Sub FindBold()

Dim itmCell As Range
Dim rngCells As Range

Set rngCells = ActiveCell.CurrentRegion

For Each itmCell In rngCells
    If itmCell.DisplayFormat.Font.Bold = True Then
        Debug.Print itmCell.Address & " er fed"
    End If
Next

End Sub
Avatar billede fhansen82 Mester
01. november 2017 - 21:30 #2
Tak Stygge. Det virker upåklageligt ved blot at indsætte DisplayFormat foran Font.Bold. Tak for input :)