Avatar billede jath08ac Forsker
11. januar 2018 - 09:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tekst og formel i samme celle + VBA kode

Hej,

Jeg har problemer med at får min VBA kode til at indsætte noget tekst og en formel i samme selle. Jeg får en error 1004.

Hvad gør jeg forkert

Min kode er følgende:

With Range("E2")
                .Formula = "=""Årsregnskab ""&Start&"" - ""&Slut&""" => Kode
                                                                                                          fejler her.
                .Font.Bold = True
                .Font.Size = 12
                .Font.FontStyle = Range("Skriftstype")
            End With
Avatar billede garrett Seniormester
11. januar 2018 - 09:58 #1
Skal du ikke benytte .Value ="Årsregnskab...." i stedet for formula, da det ikke er en formel men en værdi du vil sætte i den range?

.Font.FontStyle kan måske også skabe problemer, der kan du prøve med 'Range("Skriftstype").Value' hvis den fejler.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
11. januar 2018 - 11:01 #2
.Value = "Årsregnskab '" & Start & " - " & Slut & "'"

Husk, at få mellemrum med, da brugen af &-tegn opfattes af VBA fortolkeren som en Long værdi, hvis tegnet står i umiddelbar tilknytning til en anden værdi.
Avatar billede jath08ac Forsker
11. januar 2018 - 11:06 #3
Skal der ikke indgå et = i den celle hvor værdien skal indlæses. Start og Slut referer til to navngivet celle i min Excel fil?
Avatar billede garrett Seniormester
11. januar 2018 - 11:17 #4
Så skal det vel være:

Value = "Årsregnskab '" & Range("Start").Value & " - " & Range("Slut").Value & "'" ?

Evt. med noget formatering af de 2 værdier hvis de er i dato-format.
Avatar billede jath08ac Forsker
11. januar 2018 - 12:25 #5
Det kan være at jeg ikke udtrykker mig klart. Det jeg gerne vil er, at VBA koden skal indsætte nedenstående kode i den celle jeg har angivet.

="Årsregnskab "&Start&" - "&Slut&""

Der skal indgår = i koden, for ellers kan min Excelfil ikke løbende opdatere værdierne der står i Start og Slut
Avatar billede garrett Seniormester
11. januar 2018 - 13:05 #6
Nedenstående virker fint i min Excel hvis jeg navngiver 2 celler "Start" og "Slut"
.Formula = "=""Årsregnskab ""& Start & "" - "" & Slut"

Hvis det fejler så ligger fejlen et andet sted.
Avatar billede bak Seniormester
12. januar 2018 - 19:37 #7
Prøv lige at se om dette her ikke skulle være på rette spor.

Range("A7").Formula = "=""Regnskabsår "" & TEXT(start,""dd-mm-åååå"")  & "" - "" &TEXT(slut,""dd-mm-åååå"")"