Avatar billede pwn Forsker
31. januar 2018 - 19:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vedhæft pdf fra Excel til Outlook...

Jeg har i Excel lavet et simpelt fakturerings program, der via en makro vælger et udskriftområde, generer ud fra det en pdf-fil som bliver vedhæftet Outlook (der jo så automatisk åbnes).

Jeg vil gerne fra Excel have udfyld modtageres e-mailadresse som jeg har i et fast felt ved hver faktura (men forskellig alt efter hvilket kunde nummer jeg har indtastet). Mailadressen hentes - som resten af kundeoplysningerne, via LOPSLAG. Jeg har navngivet feltet "mail" og søgt indsætte efter TO: i nedenstående - og også prøvet med en fast reference $m$36m, hvor mailadressen står.
Yderligere vil jeg gerne have indsat en tekst i Emnefeltet.

Det virker bare ikke.

With OutMail
.To = ""  'can instead be linked to a cell in the excel sheet
.CC = ""
.BCC = "info@mitdomaene.dk"
.Subject = "Cost status report - " & ActiveWorkbook.Worksheets("Dev Report").Range("D5") & " - " & ActiveWorkbook.Worksheets("Dev Report").Range("D4") & " - " & ActiveWorkbook.Worksheets("Dev Report").Range("R4")
.body = "Hi" & Chr(10) & Chr(10) & "Please find attached cost status report for " & ActiveWorkbook.Worksheets("Dev Report TEST").Range("D4") & " at end of " & ActiveWorkbook.Worksheets("Dev Report TEST").Range("R4") & Chr(10) & Signature
.Attachments.Add TempFileName
.Display
End With
On Error GoTo 0

Set OutMail = Nothing
Set OutApp = Nothing

If Dir(TempFileName) <> "" Then Kill TempFileName 'deletes the created PDF file in the temps-folder

'

End Sub

Hvad går galt?
31. januar 2018 - 19:47 #1
Det er svært at gætte på, hvad der går galt men prøv med

.To = names("mail").referstorange.value

Alternativt må du skrive hvad du prøver og hvilken fejl du får.
Avatar billede pwn Forsker
31. januar 2018 - 20:22 #2
Perfekt - det fungerer :-) Tak!
Det der står efter .Subject... har jeg forsøgt at fjerne, men så melder Debuggeren sig. (det er en rest fra den stump jeg fandt via en henvisning her på stedet for nogle år siden). an skulle tro det var her, der automatisk kunne skrives noget i Emne-linjen.
Hvordan skal det skrives - hvis jeg blot skriver noget i citationstegn får jeg fejl - og der er ikke synlige spor af den tekst, der står i linjen.
31. januar 2018 - 20:36 #3
Fjerner du det hele?

.Subject = "Cost status report - " & ActiveWorkbook.Worksheets("Dev Report").Range("D5") & " - " & ActiveWorkbook.Worksheets("Dev Report").Range("D4") & " - " & ActiveWorkbook.Worksheets("Dev Report").Range("R4")

Med det vi kan se af din kode bør du kunne fjerne det hele og erstatte med en tekst i anførselstegn eller kode som .To altså

.Subject = names("subjectcell").referstorange.value
Avatar billede pwn Forsker
31. januar 2018 - 20:57 #4
Igen, mange tak, det var det, der skulle til og nu fungerer det lige som det skal :-)
mvh
Paul
31. januar 2018 - 21:01 #5
Super :)