Avatar billede BDT Novice
20. marts 2018 - 21:19 Der er 5 kommentarer

iMac med styresystem MacOS X - til en skærm til PS4

Hej
Jeg har en iMac med styresystem MacOS X 10.7.5. Jeg ville høre om jeg kunne bruge min iMac som en skærm, og om jeg så kunne sætte min Play Station 4 til iMac'en uden at bruge Sony/PS4 app til det.

Kan man lave sin iMac om til en TV skærm, kort sagt.

Håber i kan hjælpe mig!

Mvh Buster
Avatar billede INK Ekspert
20. marts 2018 - 21:30 #1
Med et minidisplay kabel kan man sende billedet fra en MacBook Pro til skærmen på en iMac.
Der findes også minidisplay kabel med HDMI stik i den anden ende, men jeg ved ikke om det virker med PS4.

https://mackabler.dk/mini-displayport-til-hdmi-4k-sandberg-148.html

Tal evt. med mackabler om muligheden, de ved det sikkert.
Avatar billede BDT Novice
20. marts 2018 - 21:49 #2
Jeg har faktisk købt et kabel, som du beskriver, men det virker dsv ikke. Eller jeg kan i hvert fald ikke finde ud af det. Men tak for svaret!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. marts 2018 - 07:49 #3
Thunderbolt til HDMI kunne jeg forestille mig vil betyde, at der sker en konvertering FRA "mini-DP" til HDMI - ikke den anden vej.
Avatar billede puren Ekspert
21. marts 2018 - 22:55 #4
har en begrænset apple erfaring men har flået en imac eller to fra henanden så konklusion:Not possible..

sidste imac var en 2015 model og der er ingen input switch grafikkortet var sat direkte til skærmen
29. marts 2018 - 01:19 #5
Det kommer an på meget.
Thunderbolt og mini displayport er ikke det samme, har du en iMac med thunderbolt skal du bruge en aktiv adapter, disse koster mere end en ny skærm, så det er lidt ubrugeligt.

Fra DP til HDMI kan du let lave signalet om, da dp og mini dp har HDMI bygget ind passivt. Et Mini displayport til HDMI kabel virker fint, fx det der er linket til, i hvert fald i mine tests.

Så skal du bare sætte iMac'en i taget displaymode også køre det fra en af mini DP portene.

Det hedder Taget displaymode hvis du vil slå det op, Apple har en god side om det.