Avatar billede Beeei Praktikant
09. april 2018 - 09:54 Der er 3 kommentarer

En ide til Lopslag en udvidelse af formlen til kunne tjekke Jan-Dec

Jeg har en formel som benyttes til se om et medlem er begyndt at være aktiv i mdr. i forhold til sidste mdr.

Men hvorledes udvides formlen til at kunne tjekke i fanerne Jan-Dec om et medlem har været aktiv.
Som formlen er indrettet, tjekker vi kun forskel mellem aktuelle mdr. og sidste mdr., hvis medlem ingen aktivitet har i en mdr. eller to, så ville medlemmet se ud som om det er nyopstartet igen.
Opslaget tjekker kolonne B og fanerne er ens i opsætning

Februar:
=HVIS(0<$B8; HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(Feb!$B8;Jan!$B$8:$B$75;1;FALSK));"X";"");"")

Marts:
=HVIS(0<$B10; HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(Mar!$B10;Feb!$B$8:$B$75;1;FALSK));"X";"");"")  her skulle vi så gerne tjekke fra Jan-Feb

April:
=HVIS(0<$B10; HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(April!$B10;Mar!$B$8:$B$75;1;FALSK));"X";"");"")  her skulle vi så gerne tjekke fra Jan-Mar

osv frem til Dec
=HVIS(0<$B10; HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(Dec!$B10;Nov!$B$8:$B$75;1;FALSK));"X";"");"")  her skulle vi så gerne tjekke fra Jan-Nov
Avatar billede finb Ekspert
09. april 2018 - 10:44 #1
Overvej Access,
så er ovenstående en leg
Avatar billede Beeei Praktikant
09. april 2018 - 21:01 #2
Det har været i tankerne, men dem som skal anvender arket ville ikke kunne anvende Access-programmet.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
09. april 2018 - 22:10 #3
Tror du kan brygge koden med =hviser() !!

Jan