Avatar billede Steinbeck Mester
12. april 2018 - 09:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dobbeltklik og overfør data fra flere kolonner

Hej,

Jeg vil gerne kunne dobbeltklikke på en celle og kopiere data fra cellen til en anden celle og samtidig kopiere data fra en anden celle i samme række til en given celle.

Jeg har fået lavet følgende, men mangler steppet hvor data fra en anden kolonne i samme række også bliver overført:

Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

    If Not Intersect(Target, Range("BS:BS")) Is Nothing Then
        If Target.Cells.Count = 1 Then
            Cancel = True
            Sheets("Beregning Dessin").Range("C2") = Target.Value
        End If

End Sub
12. april 2018 - 09:13 #1
Prøv med

Sheets("Beregning Dessin").Range("???") = Target.Offset(??,0).Value

Erstat ??? med adressen på den anden celle du til kopiere til og
?? med offset til den kolonne der skal hentes fra.
Avatar billede Steinbeck Mester
12. april 2018 - 09:34 #2
Hej Thor,

Jeg skal både have data fra kolonne BS og en anden given kolonne med over ved dobbeltklik. Den ene som skrevet C2, den anden i D2.
12. april 2018 - 09:37 #3
Ok hvad er så "en anden given kolonne"?

Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

    If Not Intersect(Target, Range("BS:BS")) Is Nothing Then
        If Target.Cells.Count = 1 Then
            Cancel = True
            Sheets("Beregning Dessin").Range("C2") = Target.Value
            Sheets("Beregning Dessin").Range("D2") = Target.Offset(??,0).Value
        End If

End Sub

Erstat ?? med offset til "en anden given kolonne".
Avatar billede Steinbeck Mester
12. april 2018 - 09:49 #4
Hej Thor,

Det prøvede jeg før. Kan ikke helt få det til at virke. Jeg går ud fra at jeg skal bruge kolonnenr. og ikke bogstaverne. I det her tilfælde kunne det være kollonne 2 (B:B).

Jeg får resultatet fra en helt anden kolonne over.

Edit. Nå, jeg fandt ud af at det første tal i parantesen er hvor mange rækker ned og det andet er hvor mange kolonner hen. Så jeg prøvede mig frem og kom frem til dette:

If Not Intersect(Target, Range("BS:BS")) Is Nothing Then
        If Target.Cells.Count = 1 Then
            Cancel = True
            Sheets("Beregning Dessin").Range("C2") = Target.Value
            Sheets("Beregning Dessin").Range("D2") = Target.Offset(0, 4).Value
        End If
12. april 2018 - 09:54 #5
Sorry - skød fra hoften.