Avatar billede BPB Juniormester
17. april 2018 - 11:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Krydsreferere mellem to excel filer.

Hej,

Jeg har to excel filer (A) og (B). Den ene fil (A) indeholder varenummer på de produkter jeg skal bruge. Den anden fil (B) indeholder alle varenumre.

Jeg skal have hentet data fra varenumrene fra filen (B), men kun til de varenumre der findes i Excel-filen (A).

Håber jeg har forklaret mig godt nok.
Avatar billede finb Ekspert
17. april 2018 - 11:27 #1
Åbn fil A og B.
Stå i fil A og lav Lopslag
Avatar billede ebea Ekspert
17. april 2018 - 12:46 #2
Prøv med denne. Den sammenligner numre fra fil1 med fil0.
Placer formlen i fil0, i tilstødende kolonne hvor du har varenumre, og kopier nedad, så langt du har numre. Den tager kun de varenumre, som findes begge steder. Og tilret den så den passer til dine rækker.
=HVIS.FEJL(INDEKS([fil1.xlsx]Ark1!$A$1:$A$10;SAMMENLIGN(A1;[fil1.xlsx]Ark1!$A$1:$A$10;0));"")
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
17. april 2018 - 13:35 #3
Benyt LOPSLAG()

Men, sørg for at lave din reference til din opslagsfil, som et navn i din destinationsfil.

Læs mere her:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/Funktioner/LOPSLAG/