Avatar billede Nikolaj Forsker
24. april 2018 - 07:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Farvelæg kolonne

Hej
Sidder og arbejde med et excel ark, Hvor der er mulighed for at planlægge sine medarbejder fordelt på afdelinger.
Og har behov for at få farvelagt kolonnerne der er under weekend og helligdage.
Der lukket hvis række 10 er 0

Kan det lade sig gøre at hvisC10=0, så skal området C8:C100 være gult. derefter hvis D10=0 så skal D8:D100 være gult osv. indtil kolonne BI.

På forhånd tak.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
24. april 2018 - 07:51 #1
Dette behøver du ikke VBA til - brug 'Betinget formatering'.
Avatar billede Nikolaj Forsker
24. april 2018 - 08:15 #2
Tjek tak for for det.

Skal jeg gøre det for hver enkel kolonne ? jeg har 60 kolonne der skal formateres sådan ?

eller er der en genvej der også ;)
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
24. april 2018 - 08:53 #3
Nu kender jeg ikke dit regnearks opbygning, men jeg vil gætte på, at du kan lave det for den første kolonne, og derefter kopiere...
Avatar billede Nikolaj Forsker
24. april 2018 - 10:06 #4
Jeg løste det med betinget formatering :)

jeg var ikke så skarp i det, men fandt ud af hvorledes det virkede.

Tak for dit input
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
24. april 2018 - 10:07 #5
Velbekomme :-)