Avatar billede martens Guru
14. maj 2018 - 22:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Definere kriterier i forespørgsel via en formular

Hej

Jeg har en formular med en comboks, der selekterer data fra en tabel, som skal vises i en underformular.
Jeg vil gerne kunne sætte kriterier i forespørgslen, hvor comboboksen henter sine data.
Altså have tekstbokse på formularen, der så kan ”vinges” af og indgå i forespørgslen, men jeg kan ikke få det til at spille..

Her er der lige et eksempel på det jeg sidder og roder, men som ikke har den helt store effekt :

SELECT UCase([REG]) AS Udtryk1
FROM tbl_cars_imported
WHERE (((UCase([REG]))=((UCase([REG]))+[Formularer]![frm_search_by_REG]![criteria_1])))
ORDER BY UCase([REG]);

Det må da kunne lade sig gøre på én eller anden vis……

Mvh martens
Avatar billede martens Guru
14. maj 2018 - 23:21 #1
lige en tilføjelse ;o)

SELECT UCase([REG]) AS Udtryk1, tbl_cars_imported.Delebilsplads
FROM tbl_cars_imported
WHERE (((tbl_cars_imported.Delebilsplads) Like [Formularer]![frm_search_by_REG]![criteria_1]))
ORDER BY UCase([REG]);

Det er på pladsen kriteriet skal virke ...
Avatar billede terry Ekspert
15. maj 2018 - 08:50 #2
How are you building the SQL?

Are you using the SQL in the forms record source?

An idea is to just select all records in the Records Source and then build the filter property dynamically

I have an example on how to do that if your interested. Maybe I've sent it to you on another occasion?
Avatar billede bvirk Guru
16. maj 2018 - 16:44 #3
Jeg vil tro det kræver at comboen recordsource ændres dynamisk. Når en form med en combo åbnes, så dannes der et recordset for comboen - hvis f.eks denne er baseret på en tabel og indholdet af tabellen ændres mens formen er åben, så vil dette IKKE afspejle sig i comboens liste medmindre hændelsen 'requery' udføres på combo kontrolelementet.
Dvs. at det skal undersøges om værdier som [Formularer]![frm_search_by_REG]![criteria_1] ændrer comboens liste, om det blot kræver en requery på comboens kontrolement, eller ultimativt udtrykkes som bogstavelig som værdi i comboens recordsource