martens Forsker
14. maj 2018 - 22:49 Der er 3 kommentarer

Definere kriterier i forespørgsel via en formular

Hej

Jeg har en formular med en comboks, der selekterer data fra en tabel, som skal vises i en underformular.
Jeg vil gerne kunne sætte kriterier i forespørgslen, hvor comboboksen henter sine data.
Altså have tekstbokse på formularen, der så kan ”vinges” af og indgå i forespørgslen, men jeg kan ikke få det til at spille..

Her er der lige et eksempel på det jeg sidder og roder, men som ikke har den helt store effekt :

SELECT UCase([REG]) AS Udtryk1
FROM tbl_cars_imported
WHERE (((UCase([REG]))=((UCase([REG]))+[Formularer]![frm_search_by_REG]![criteria_1])))
ORDER BY UCase([REG]);

Det må da kunne lade sig gøre på én eller anden vis……

Mvh martens
martens Forsker
14. maj 2018 - 23:21 #1
lige en tilføjelse ;o)


SELECT UCase([REG]) AS Udtryk1, tbl_cars_imported.Delebilsplads
FROM tbl_cars_imported
WHERE (((tbl_cars_imported.Delebilsplads) Like [Formularer]![frm_search_by_REG]![criteria_1]))
ORDER BY UCase([REG]);

Det er på pladsen kriteriet skal virke ...
terry Ekspert
15. maj 2018 - 08:50 #2
How are you building the SQL?

Are you using the SQL in the forms record source?

An idea is to just select all records in the Records Source and then build the filter property dynamically

I have an example on how to do that if your interested. Maybe I've sent it to you on another occasion?
bvirk Seniormester
16. maj 2018 - 16:44 #3
Jeg vil tro det kræver at comboen recordsource ændres dynamisk. Når en form med en combo åbnes, så dannes der et recordset for comboen - hvis f.eks denne er baseret på en tabel og indholdet af tabellen ændres mens formen er åben, så vil dette IKKE afspejle sig i comboens liste medmindre hændelsen 'requery' udføres på combo kontrolelementet.
Dvs. at det skal undersøges om værdier som [Formularer]![frm_search_by_REG]![criteria_1] ændrer comboens liste, om det blot kræver en requery på comboens kontrolement, eller ultimativt udtrykkes som bogstavelig som værdi i comboens recordsource
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Premium
Sådan afgør Lyngby Taarbæk Kommune valget mellem Schultz og KMD: "Der er ingen tvivl om, at det vil være allernemmest bare at blive hos KMD"
Interview: Kampen om at levere det nye fagsystem til Lyngby Taarbæk Kommunes jobcenter står mellem Schultz og KMD, efter KMD har opsagt den nuværende kontrakt tre måneder før tid. Læs her hvordan Lyngby Taarbæk Kommune beslutter sig for, hvilket af de to nye systemer kommunen skal bruge fra årsskiftet.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
It-fagforbund rasler med sablerne over for IBM: Kræver overenskomst til 300 fyringstruede KMD-medarbejdere
It-fagforbundene Prosa og HK kræver nu, at de 300 fyringstruede KMD-medarbejdere, der den 1. oktober bliver virksomhedsoverdraget til IBM, bliver sikret med en overenskomst. Hvis kravene ikke bliver efterkommet, kan det ende med en faglig tvist, lyder det fra Prosa.
White paper
Du slipper ikke … digitaliseringen rammer også dig og din virksomhed. Men gå ikke i panik, for de fundamentale færdigheder er (næsten) de samme som altid
Hvordan slipper industrivirksomheder i alle størrelser igennem det minefelt af markedskræfter, stadig mere krævende digitale kunder, konkurrencepres og digitale forventninger? Nøglen er at begynde med det fundamentale. Mennesker, smidige processer, digitalt lederskab og tilfredse kunder. Læs dette whitepaper fra Columbus med bidrag fra eksperter og få indsigt i relevant benchmarking. 24 sider på engelsk.