Avatar billede MortenL Juniormester
18. juni 2018 - 14:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hent reference 1 gang og ikke opdatere

Hej ComputerWorld

Prøver at forklare mit spørgsmål så præcist som muligt :)

Eksempel: Når der tastes en dato ind i A5, vil jeg gerne der i B5 hentes data ind fra A1. Når der så tastes data ind i A6, skal den så igen hente data ind i B6 stadig fra A1. Men hvis så data i A1 ændres, vil jeg gerne at det ikke ændres i B5, B6 osv. Men hvis jeg så taster en ny dato ind i A7, skal der i B7 hentes de nye data i A1...

Er det muligt at løse således når først data er hentet skal den ikke opdatere data..

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede kim1a Ekspert
18. juni 2018 - 14:51 #1
Kun via vba
Avatar billede jens48 Ekspert
18. juni 2018 - 14:53 #2
Prøv med:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A5:A100")) Is Nothing Then 'ret A100 hvis nødvendigt
Target.Offset(0, 1) = Range("A1").Value
End If
End Sub
Avatar billede MortenL Juniormester
26. juni 2018 - 07:47 #3
Tak for hjælpen.
Er det muligt en af jer vil kode det i et excel ark og sende det pr. mail f.eks.?
Jeg har ikke styr på VBA osv.. :(
Avatar billede jens48 Ekspert
26. juni 2018 - 09:42 #4
Prøv selv først. Kopier hele koden fra #2, højreklik på fanebladet, vælg Vis Koder og indsæt koden der. Så skulle det virke.
Avatar billede MortenL Juniormester
29. juni 2018 - 14:26 #5
Tak for det Jens, det virkede.
Hvis min A1 i stedet er placeret i et andet ark/fane, er det så muligt?
Avatar billede jens48 Ekspert
29. juni 2018 - 21:28 #6
Se rettelsen i linje 3

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A5:A100")) Is Nothing Then 'ret A100 hvis nødvendigt
Target.Offset(0, 1) = Worksheets("Sheet2").Range("A1").Value ' ret Sheet2 hvis nødvendigt
End If
End Sub